پاورپوینت زندگینامه محتشم کاشانی

پاورپوینت زندگینامه محتشم کاشانی

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 254 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 19 دسامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت زندگینامه محتشم کاشانی

پاورپوینت زندگینامه محتشم کاشانی شامل 19 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

کمال الدین علی محتشم کاشانی شاعری فارسی سرا بود که در قرن دهم در زمان صفوی زندگی می‌کرد. از معروف ترین آثار او ترکیب‌بند محتشم است که در ایام عزاداری امام حسین(ع) مسجدها و تکیه ها و مجالس سوگواری را با کتیبه‌هایی که به این اشعار منقوش هستند سیاهپوش می‌کنند.

این ترکیب بند در دوازده بند سروده شده است. بعد از محتشم شاعران بسیاری برای استقبال از این ترکیب بند شعر سرودند. محتشم کاشانی با اینکه در زمان شاعرانی با سبک هندی بود از پیروان مکتب وقوع بود.

او در شهر کاشان به بزازی (شَعر بافی) مشغول بوده است. وی در سن ۹۱ سالگی دار فانی را وداع گفت و در شهر کاشان به خاک سپرده شد.

زندگی نامه محتشم کاشانی

شمس الشعرای کاشانی مولانا سید کمال الدین کاشانی که به محتشم تخلص دارد. شاعری بود که در اوایل زمان صفوی در عصر شاه طهماسب صفوی زندگی می‌کرد.

محتشم در سال ۹۰۵ هـ.ق در شهر کاشان متولد شد. او بعد از فراگیری مقدمات علوم عهد خود، به شَعر بافی مشغول گشت. وی در اشعار خود به پیشه‌اش اشاره کرده است. مقبره او در شهر کاشان به محلۀ محتشم مشهور است.

محتشم به دلیل اینکه در پای خود درد مزمنی داشت، زیاد سفر نکرده است ولی از تعداد سفرهای او می‌توان به چند سفرش به اصفهان، عتبات عالیات و خراسان اشاره کرد که قصیده هایی خواندنی در این سفرها سروده است.

محتشم کاشانی اشعاری در مدح سلاطین و شاهزاده ها علی الخصوص شاه طهماسب و فرزندان او سروده است. شش رباعی هم در زمان به تخت نشستن شاه اسماعیل دوم سروده است که بسیار مشهور است.

وقار شیرازی یک رساله در شرح همین شش رباعی محتشم نوشته است. محشتم در دوره ای زندگی می‌کرد که عهد گسترش روابط شاعران ایرانی و هندی بود.

با اینکه خود محتشم به هند سفر نکرد اما اشعار او به واسطه برادش عبدالغنی به نزد سلاطین آن مرز و بوم فرستاده شد. او شعرهایی در مدحت شاهان و آمران هندوستان مانند عبدالرحیم خان، خان خانان و اکبر شاه سروده است.

 و …

فهرست مطالب

مقدمه

زندگی نامه محتشم کاشانی

زمینه های ادبی

آثار محتشم کاشانی

شاگردان و اساتید

سبک شعر محتشم کاشانی

عنوان : پاورپوینت زندگینامه محتشم کاشانی

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 19

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت زندگینامه محتشم کاشانی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید