پاورپوینت زندگینامه شهید رجایی

پاورپوینت زندگینامه شهید رجایی

دسته بندی:

قیمت: 15000 تومان

تعداد نمایش: 178 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 3 اکتبر 2021

به روز رسانی در: 3 اکتبر 2021

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت زندگینامه شهید رجایی

پاورپوینت زندگینامه شهید رجایی شامل 23 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

دوران کودکی شهید رجایی از زبان خودشان

من محمد علی رجائی که در سال 1312 در قزوین در خانواده‌ ای مذهبی متولد شدم. پدرم شخصی پیشه‌ور بود و مغازه‌ خرازی در بازار داشت که از این طریق امرار معاش می‌ کردیم. در سن 4 سالگی پدرم را از دست دادم و مسئولیت اداره زندگی ما به عهده مادرم و برادرم که در آن موقع 13 سال داشت، می‌ افتاد.

مادرم با تلاش و کوشش و حفظ حیثیت شدید خانوادگی در بین همه فامیل، ما را با یک وضع آبرومندانه‌ ای اداره می‌ کرد و برای اداره‌ زندگیمان به کارهای خانگی که آن موقع معمول بود، مثل شکستن بادام و گردو و فندق و از این قبیل کارها می‌ پرداخت.

تنها دارائی قابل ملاحظه ما یک منزل کوچک بود که آن هم از دوران حیات پدرم برایمان باقی مانده بود و آن منزل زیرزمینی داشت که مادرم با تلاشی پیگیر در آن زیرزمین اقدام به پاک کردن پنبه و به طوری که عرض کردم هسته کردن بادام و گردو و …. زندگیمان را به طرز آبرومندی اداره می‌کرد.

اغلب اوقات سر انگشتانش ترک خورده بود. برادرم هم در همان سن و سال کار می‌کرد و در حد متعارفی که می‌ توانست کمکی به اداره زندگی می‌ کرد.

 

دوران نوجوانی شهید رجایی

دوران نوجوانی و جوانی شهید رجائی آکنده از نکات جالب است. به رغم آنکه محیط رشد وی یک محیط مذهبی بود اما در میان هم سن و سال های او رفتار ناپسند شیوع فراوان داشت.

محمدعلی جدا از آنکه در هیچ یک از اعمال و رفتار ناپسند همسالان خود مشارکت نکرد، بلکه تلاش نمود با فراهم‏ کردن وسایل ورزش باستانی، توجه آن ها را به ورزش معطوف نماید.

اوقات فراغت او به درس و مطالعه می‏ گذشت، به نحوی که اهتمام او به مطالعه دروس، زبانزد اعضای فامیل بود. بارها دیده می‏ شد در محافل گرم و صمیمی خانوادگی کتاب درسی خود را می‏ گشود و بی‏ اعتنا به حوادث اطراف خود که معمولاً برای یک نوجوان جذاب است، مشغول مطالعه یا انجام تکالیف درسی خود می‏ گردید.

شهید رجائی برخی دیگر از اوقات فراغت خود را به زیارت امامزاده شاهزاده حسین و دیگر بقاع متبرکه قزوین اختصاص می‏ داد. وی با درآمد مختصری که از بازار بدست می‏ آورد در روزهای جمعه دوچرخه‏ ای کرایه می‏ کرد و با هم سن سال های خویشاوند خود از صبح تا بعدازظهر به تفریح و زیارت می ‏پرداخت.

از عادت خوب او در این دوران آن بود که روزهای جمعه بر تربت پدر و برادرش که در نزدیکی شاهزاده حسین مدفون شده‏ اند حاضر می‏ شد و فاتحه می‏ خواند و برای آن ها طلب آمرزش و رحمت می‏ کرد.

 و …

 

فهرست مطالب

دوران کودکی شهید رجایی از زبان خودشان

دوران نوجوانی شهید رجایی

مهاجرت شهید رجایی به تهران

ورود شهید رجایی به نیروی هوایی (۱۳۲۸)

وصیت نامه شهید رجایی

انفجار و شهادت محمدعلی رجایی

رخدادها و فعالیت های شهید رجایی

 

عنوان : پاورپوینت زندگینامه شهید رجایی

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 23

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت زندگینامه شهید رجایی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید