پاورپوینت زندگینامه ایرج میرزا

پاورپوینت زندگینامه ایرج میرزا

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 280 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 9 دسامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت زندگینامه ایرج میرزا

پاورپوینت زندگینامه ایرج میرزا شامل 24 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

عصر مشروطه با اشعار ایرج میرزا در هم آمیخته شده‌است. شاعری که در سال 1252 یا 1253 چشمان خویش را به روی دنیای فانی باز کرد و در سال 1344 چشم از جهان گشود. از جمله شعرای هم دوره ایرج، می‌توان از پروین اعتصامی نام برد. زنی با احساس که در جوانی چشم از جهان بست و هنردوستان را از هنر و لحن شیوای خویش بی دریغ گذاشت. در ادامه به زندگینامه ایرج میرزا خواهیم پرداخت.

بیوگرافی ایرج میرزا

ایرج میرزا فرزند غلامحسین میرزای قاجار و او فرزند ملک ایرج، فرزند فتحعلی شاه است. پدران جد ایرج میرزا همه شاعر بوده اند و پدرش غلامحسین میرزا شاعر رسمی درگاه مظفرالدین میرزا ولیعهد بود. وی را می‌توان از جمله مشاهیر ایران در تاریخ معاصر دانست.

ایرج میرزا پاییز ۱۲۵۲ یا ۱۲۵۳ خورشیدی در تبریز بدنیا آمد و در ۲۲ اسفند ۱۳۰۴ خورشیدی در تهران در گذشت. ایرج میرزا ملقب به «جلال الممالک» و «فخرالشعرا»، از جمله شاعران برجستهٔ ایرانی در عصر مشروطیت (اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی) و از پیشگامان تجدد در ادبیات فارسی بود. ایرج میرزا در قالب‌های گوناگون شعر سروده و ارزشمندترین اشعارش مضامین انتقادی، اجتماعی، احساسی و تربیتی دارند. شعر ایرج ساده و روان و گاهی دربرگیرندهٔ واژه ها و گفتارهای عامیانه است و اشعار او از جمله اشعار اثرگذار بر شعر دوره مشروطیت بود.

زندگینامه ایرج میرزا

در زندگی نامه ایرج میرزا آمده است که او زبان های فارسی و عربی و فرانسوی را در تبریز فرا گرفت و از درس بزرگانی چون آقا محمد تقی عارف اصفهانی و میرزا نصرالله بهار شیروانی بهره گرفت و در حوزه درسی آشتیانی‌های مقیم تبریز منطق و معانی و بیان آموخت و در زبان فرانسوی، شاگرد مسیو لامبر و هم درس فرزند امیرنظام گروسی بود. ایرج میرزا در شانزده سالگی ازدواج کرد و سه سال بعد پدر و همسرش درگذشتند و اداره امور خانه برعهده او قرار گرفت و ناچار به خدمات درباری روی کرد. ایرج، از روزگار جوانی شعر می گفت و مورد تشویق امیرنظام گروسی بود و در نوزدهمین سال از زندگی از سوی مظفرالدین میرزای ولیعهد، سرودن و خواندن قصیده های سلام عیدها به او واگذار شد.

در روزگار پیشکاری میرزا علی خان امین الدوله در ایالت آذربایجان، منشی مخصوص او بود و پس از چندی با دبیر حضور قوام السلطنه روانه اروپا شد و در بازگشت از اروپا از سوی نظام السلطنه پیشکار آذربایجان رئیس اتاق تجارت تبریز شد و در سال 1319 هجری قمری با نظام السلطنه به خمسه رفت. چندی نیز زیر نظر مستشاران بلژیکی در گمرک کرمانشاهان کار می کرد.

 و …

فهرست مطالب

مقدمه

بیوگرافی ایرج میرزا

زندگینامه ایرج میرزا

توصیف ایرج میرزا

مضمون اشعار ایرج

سفر ایرج میرزا به اروپا

منظومه زهره و منوچهر

دیوان ایرج میرزا

ویژگی‌های معنوی اشعار ایرج

غروب زندگی شاعری ماندگار

عنوان : پاورپوینت زندگینامه ایرج میرزا

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 24

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت زندگینامه ایرج میرزا

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید