پاورپوینت تپ ‌اختر چیست و چه ویژگی ‌هایی دارد

پاورپوینت تپ ‌اختر چیست و چه ویژگی ‌هایی دارد

دسته بندی:

قیمت: 39800 تومان

تعداد نمایش: 95 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 3 جولای 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت تپ ‌اختر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

پاورپوینت تپ ‌اختر چیست و چه ویژگی ‌هایی دارد شامل 33 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

تپ‌اختر (pulsar) ستاره‌ای نوترونی است که امواج الکترومغناطیسی آن متناوباً در زمین دریافت می‌شود. در اکثر ستاره‌های نوترونی، محور چرخش و محور مغناطیسی ستاره بر هم منطبق هستند. اما در برخی دیگر، محور مغناطیسی با محور چرخش‌ هم‌راستا نیست، لذا وقتی ستاره دور خود می‌چرخد، قطب‌های مغناطیسی در صفحه مداری متفاوتی تاب می‌خورند و نتیجتاً امواج الکترومغناطیسی آن‌ها مانند نور فانوس دریایی متناوباً فضا را درمی‌نوردند.

اگر موقعیت ستاره نوترونی طوری باشد که ما بتوانیم امواج الکترومغناطیسی آن را در زمین دریافت کنیم، آن‌را «تپ‌اختر» یا «ستاره تپنده» می‌نامیم که معادل انگلیسی آن پالسار یا پولسار (pulsar) است. تَپ‌اَخترها که با سرعت دور خود می‌چرخند، در فواصل زمانی منظم از قطب‌های‌ مغناطیسی‌شان علائم الکترومغناطیسی به‌سمت زمین گسیل می‌کنند. در ادامه با جزییات بیشتری توضیح داده می‌شود که تپ‌اختر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

تفاوت تپ اختر با ستاره نوترونی

همانطور که گفته شد تپ‌اختر در اصل نوعی ستاره نوترونی است، اما دست‌کم دو ویژگی مهم دارد که سبب می‌شود آن را از ستاره‌ نوترونی عادی متمایز کنیم:

  • الف: محور مغناطیسی تپ‌اختر بر محور چرخش آن منطبق نیست.
  • ب: موقعیت تپ‌اخترها نسبت به زمین طوری است که امواج یا علائم الکترومغناطیسی‌‌شان به‌ زمین می‌رسد فلذا ما می‌توانیم آن علائم را با بسامد خاصی در زمین دریافت ‌کنیم.

پس همه ستاره‌های نوترونی الزاما تپ‌اختر نیستند، اما هر تپ‌اختری در اصل ستاره نوترونی است. پرتوهای رادیویی بسیاری از تپ‌اخترها در زمین دریافت نمی‌شود و نتیجتا ما آن‌ها را شناسایی نمی‌کنیم. ضمنا برخی از ستاره‌های نوترونی شاید در گذشته تپ‌اختر بود‌ه‌اند اما طی فرآیندی که علتش را هنوز نمی‌دانیم دیگر به‌سمت ما پرتوتابی نمی‌کنند، یا شاید پالس‌های‌شان بسیار ضعیف و غیرقابل تشخیص است.

هرچه سرعت چرخش تپ‌اختر بیشتر باشد، فاصله هر پالس تا پالس بعدی کمتر و درنتیجه آهنگ دریافت پالس‌ها سریع‌تر خواهدبود. علائم الکترومغناطیسی فقط زمانی قابل شناسایی هستند که به سمت زمین بتابند. چون ستاره نوترونی دور خودش می‌چرخد، از نظر ما علائم آن درست مثل نور فانوس دریایی در فواصل زمانی منظم قطع و وصل می‌شود. فاصله زمانی هر پالس تا پالس بعدی بسته به سرعت چرخش ستاره نوترونی از ۰.۰۰۱۴ ثانیه تا ۸.۵ ثانیه متغیر است. بعضی از تپ‌اخترها با سرعت خیره‌کننده ۵۰۰ دور در ثانیه و حتی بیشتر دور خود می‌چرخند. قطر این ستاره‌های بسیار متراکم، کمتر از ۳۰ کیلومتر اما جرم آن‌ها گاهی تا دو برابر جرم خورشید است.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

تفاوت تپ‌اختر با ستاره نوترونی

ستاره نوترونی و تپ‌اختر چگونه تشکیل می‌شود

انواع تپ‌اختر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

حرکت وضعی یا چرخش تپ‌اختر

منظومه‌ تپ‌اختر دوتایی

مطالعه زمان‌سنجی تپ‌اخترها

سرانجام تپ‌اختر

ساختار داخلی ستاره‌ نوترونی و تپ‌اختر چیست

تپ‌اخترها کجا هستند و چه ویژگی‌هایی دارند؟

عنوان : پاورپوینت تپ ‌اختر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

تعداد صفحات : 33

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت تپ ‌اختر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید