پاورپوینت تناسب در معماری چیست

پاورپوینت تناسب در معماری چیست

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 181 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 21 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت تناسب در معماری چیست

پاورپوینت تناسب چیست ppt در 51 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

تناسب در معماری چیست؟

تناسب مجموعه ای از نسبت هاست،مقایسه ی دو کیفیت یا کمیت نظیر اندازه یا مقدار است. از این رو نسبت ها نشان دهنده ی واحدی از یک اختلاف یا تفاوت تلقی می شوند،واین تفاوت ها جوابگوی حداقل یکی از نیروهای حسی انسان است،از سوی دیگر در فرایند ادراک از آنجا که کمیت ادراکی جهان متکی بر ساختار الگوهای پیچیده ای از تفاوت هاست.یک مسبت ساده نیز جدا ازیک تصویر بنیادی برای فعالیت های ادراکی از اساسی ترین فرآیندهای هوش نیز تلقی می شود.

تناسبات به دلیل در بر گیرندگی نسبت های گوناگون از پیچیدگی بیشتری برخوردار است.آنگاه که تناسب نسبت ها متکی بر تفاوت های کمی و همسان را شامل می شود پیچیدگی های قابل تبینی عرضه می کند.اما در عمل و به ویژه در عرصه ی معماری “تناسب” نسبت های مقایسه ای کمیت ها و کیفیت های مختلف ناهمسانی را شامل می شود.از این رو درک آن پیچیده تر است.

 

تناسب در معماری

درس انسان طبیعت تناسب در معماری چیست؟ بازسازی منزل تناسب مجموعه ای از نسبت هاست،مقایسه ی دو کیفیت یا کمیت نظیر اندازه یا مقدار است. تناسب مفهومی ریاضی است که برکیفیت  رابطه ی مناسب میان اجزای اثر با هم وبا کل اثر دلالت دارد. طراحی ویلا سنتی تناسبات به دلیل در بر گیرندگی نسبت های گوناگون از پیچیدگی بیشتری برخوردار است.آنگاه که تناسب نسبت ها متکی بر تفاوت های کمی و همسان را شامل می شود پیچیدگی های قابل تبینی عرضه می کند.اما در عمل و به ویژه در عرصه ی معماری “تناسب” نسبت های مقایسه ای کمیت ها و کیفیت های مختلف ناهمسانی را شامل می شود.از این رو درک آن پیچیده تر است.

 

تناسب در طبیعت

در مطالعه در طبیعت نیز این تناسب زیاد دیده می شود نظیر فاصله برگ های روی ساقه و ساقه روی شاخه و شاخه روی تنه در بعضی گیاهان که بین هر دو زوج، سومی تقریبا در جای طلایی قرار گرفته است.

 

تناسب در معماری ایرانی

انتخاب ده ضلعی منتظم از طرف هنرمندان ایرانی و استفاده آن در کارهای معماری (پوشش گنبدها با کاربندی ده) و کارهای هنری (گره سازی ها که پایه آنها روی ده ضلعی منتظم قرار دارد) توجه و دقت آنها و بالاخره دید آنها را در انتخاب و به دست آوردن بهترین تناسبات در خطوط و سطوح را می رساند. چرا که در ده ضلعی منتظم نسبت شعاع به طول ضلع، همان نسبت طلائی است که در تمام کاربندی پوشش های گنبدی در معماری اصیل ایرانی – اسلامی از آن استفاده شده است.

 

هندسه در معماری سنتی ایران

تاکید معماری ایرانی بر زیبایی متمرکز بوده و علم هندسه ابزار قدرت‌مندی است که معمار ایرانی را قادر به اندازه‌گیری تناسبات فضایی و خلق توازن، نظم و زیبایی در زمین کرده است.از آن‌جا که هدف معماری به تصرف درآوردن روح وعقل بود، هندسه ابزاری در دست معماران ایرانی شد تا به وسیله آن اشکالی از گیاهان و جانوران را که در ذات خود مقدس بودند، توسعه بدهند.

 

 

فهرست

تناسب در معماری چیست؟

تناسب در معماری

ترکیب طلایی  یا توالی فیبوباچی در ستاره ی داوود توسعه یافته:

تناسب در طبیعت

اهرام

تناسب در نقاشی

تناسب در معماری ایرانی

تناسب اصول معماری ایران

مردم واری

هندسه در معماری سنتی ایران

رابطه هندسه و طبیعت از دیدگاه معماری

نظم هندسی پلان

تقارن

نظم هندسی مربع

نظم هندسی مستطیل

نظم

هندسی

مربع

تناسبات طلایی

مدول و پیمون

کل و جزء (تجانس هندسی(

ترکیب طلایی یا توالی فیبوناچی در ستاره‌ی داوود توسعه یافته

مستطیل طلایی ویژه – دنباله ی فیبوناچی و عدد طلایی

نمونه‌هایی از تناسب طلایی دربناها و تفکرات بشر

 

 

عنوان: پاورپوینت تناسب در معماری چیست

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 51 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت تناسب چیست 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید