پاورپوینت تلفیق معماری و طبیعت ابیانه

پاورپوینت تلفیق معماری و طبیعت ابیانه

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 90 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 24 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت تلفیق معماری و طبیعت ابیانه

 پاورپوینت تلفیق معماری و طبیعت ابیانه  ppt در 41 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

مقدمه

شش هزار سال پیش ، بلوغ و تمدن سیلک زمین را شخم می زد ، دانه می کاشت وگندم  برمی داشت تا سنگ های آسیا را با آب توفنده و بخشنده چشمه سلیمان بچرخاند. سیلک اینجا در سپیده دم تاریخ بر بلندای کاشان ایستاده و در مسیر باد خوشه گندم می پاشید.بی آنکه بخل بورزد. از پس آن بخشندگی جهان به گندمزاری مبدل شد تا موسیقی آب و سنگ و آرد نخستین ترانه انسان باشد.سیلک بخشایش را از بخشنده آسمان می آموخت و چه مهربان و گشاده دست می بود، اما ناگهان سیلک پژمرد .

اینک از سیلک تنها اسکلتی باقی است و دریاچه ای که در آن جز نمک نمی جوشد.مشعلی که در آغاز مدنیت انسان روشن شد با تندبادی خاموش ، اما فراموش نشد انسان با دستهای خود تمدنی را نابود و بر ویرانه های آن تمدن تازه خلق می کند. آوارگان این تمدن دیرسال ناگزیر در جستجوی مکان های امن و دستیابی به آسایش برآمدند و گروهی از ایشان ابیانه را برگزیدند که از آب و یانه به معنای آب فراوان تشکیل شده است. و همچون  نگین عقیقی در سینه فراخ کویر خودنمایی می کند.

 

 

روستای ابیانه

روستای ابیانه یکی از روستاهای بسیار زیبای استان اصفهان است و همانند ماسوله و کندوان از جمله بهترین نمونه های تلفیق معماری و طبیعت می باشد. این روستا در زاویه شمال غرب کوه کرکس و منتهی الیه رودخانه برز واقع شده است. ارتفاع این دهکده از سطح دریا ۲۳۰۰ کیلومتر می باشد.فاصله آن تا جاده نطنز، کاشان ۲۲ کیلومتر است.خانه های این روستا بر روی دامنه شمالی دره با شیب تند و سرسبزی که از سنگ های رسوبی سبز رنگ است واقع شده اند.

 

 

معماری ابیانه

همانند بودن خانه ها در شکل مربع همسانی پنجره های مشبک ، بهره گیری از فرم هندسی مکعب و ترکیب حجمها در ساختار کلی ابیانه نقشی انکار ناپذیر است. این هنر وامدار عرق ریزان روح و جسم معمارانی است که بی نام و نشان موقعیت جغرافیایی و روح زیبا پسند ایرانی را به خوبی درک کرده اند. ساختمانهای موجود در روستا از دوره سلجوقیان به بعد میباشند که در طول این سالها بارها مورد مرمت و باز سازی قرار گرفته اند.

 

 

آمیختگی معماری ابیانه با طبیعت

خانه های ده بر روی دامنه شمالی دره و با شیب نسبتا تندی بر بستری از سنگ های رسوبی سبز رنگ بنا شده اند.خانه ها از خاک سرخ منحصر به آن محل ساخته شده و با اسلوب ساختمانی ویژه محلی و در یک سطح محدود به صورت پلکانی و مسلط بر یکدیگر قرار گرفته اند.بر بالای خانه ها کوه سنگی زیبایی دیواره شمالی ده را تشکیل می دهد که برای هر تازه واردی جلب توجه می کند.

در ابیانه اغلب ساختمان ها دو و سه طبقه و مکعب شکل می باشند. مشخصه بارز و متفاوت ابنیه این روستا با روستاهای نواحی مرکزی ایران ، برون گرا بودن ساختمان ها در ابیانه است. و این مشخصه ایست که باعث تفاوت شاخص این روستا از بافت اقلیمی مجاورش و شباهت یافتن به ساختمان های سنتی برون گرا در ساحل خزر و کوهپایه های اطراف آن شده است.

 

 

بافت معمار ی روستا

بافت ساختاری خانه های روستا ” حلزونی شکل ” مربوط به سه دوره سلجوقیه ، صفویه ، قاجاریه بوده .حرکت تند و شیب دار کوه ، خانه و باغ را از شمال به جنوب و بالعکس مرتبط می کند. ابیانه دارای سه محله “پل” (به معنای بالا)، “یسمون”،”هرده” (پایین ده) می باشد. معماری روستای ابیانه موقعیت و استقرار بافت روستا بشکل خطی است و در امتداد نهر منشعب از چشمه میباشد. باغات و کشتزارها در جنوب نهر جای دارند که با استفاده از شیب زمین، براحتی میتوانستند ازآبهای سطحی بهره مند شوند. نقشه خانه دوبلکس ۱۲۰ متری افزایش جمعیت موجب گسترش روستا شد. در کوچه های پر پیچ و تاب ابیانه هیچ بن بستی وجود ندارد و ساباط ها به جذابیت کوچه ها می افزایند.این پیچ و تاب و چرخش کوچه ها تمهید معماران ابیانه برای شکستن باد و جلوگیری از تاخت و تاز دشمن و دفاع در برابر آنهاست.

 

 

فهرست

مقدمه

آمیختگی معماری ابیانه با طبیعت

بافت معمار ی روستا

بافت و مصالح

تنظیم شرایط محیطی بناها

روستای ابیانه

معماری ابیانه

موقعیت اقلیمی جغرافیایی روستا

جهت بناهای روستایی

سقفهای مسطح خانه های ابیانه

اتاقها باسقف های کوتاه

دیوار های قطور ابیانه

وضعیت خدمات عمومی در روستا

 

 

عنوان: پاورپوینت تلفیق معماری و طبیعت ابیانه

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 41 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت تلفیق معماری و طبیعت ابیانه

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید