پاورپوینت تعریف آزادی مطبوعات

پاورپوینت تعریف آزادی مطبوعات

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 77 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 9 فوریه 2022

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت تعریف آزادی مطبوعات

پاورپوینت تعریف آزادی مطبوعات شامل 31 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

آزادی مطبوعات به‌معنای آزادی انتشار آگاهی‌ها، اندیشه‌ها و نظریات از طریق مطبوعات، بدون محدودیت دولتی است.

آزادی مطبوعات که از ابتدای بحث پیرامون “آزادی”، پیوند تنگاتنگی با آن داشته، به‌دنبال مبارزه برضد سلطه‌جویی، به تکامل رسید. اصل آزادی مطبوعات، دو قرن بعد از اختراع چاپ، حدود یک قرن بعد از انتشار اوّلین روزنامه‌های چاپی جهان در غرب، به‌دنبال مبارزات طولانی آزادی‌جویی، در 1695 در انگلستان به رسمیّت شناخته شد.

در اواسط قرن هیجدهم میلادی در فرانسه نیز به‌طور کامل‌تر بروز یافت و در اعلامیه حقوق بشر و شهروندی فرانسه، مصوب 1789 مطرح شد. آزادی مطبوعات در آمریکا هم در اوّلین اصلاحیه آمریکا بر قانون اساسی، در 1931 به‌عنوان یک تکلیف عمومی مطرح شد. سرانجام در قرن نوزدهم، تمامی قوانین اساسی کشورهای اروپایی، این اصل را به‌رسمیت شناختند و بعد از آن در طول قرن بیستم، این آزادی در کشورهای آسیایی و آفریقایی هم مورد توجه قرار گرفت.

جایگاه حقوقی آزادی مطبوعات

در بحث از آزادی مطبوعات به‌لحاظ حقوقی، می‌توان دوگونه تعریف عام و خاص برای آن در نظر گرفت. آزادی مطبوعات به‌معنای عام؛ جستجو، جمع‌آوری و کسب آزادانه‌ی اخبار و اطلاعات و عقاید عمومی، انتقال و مخابره‌ی آزادانه‌ی آن‌ها، انتشار آزادانه روزنامه‌ها، پخش آزادانه‌ی برنامه‌های رادیو-تلویزیونی، اینترنتی، دریافت و مطالعه آزادانه‌ی مطبوعات و دریافت آزادانه‌ی برنامه‌های مذکور را دربرمی‌گیرد. درواقع می‌توان گفت آزادی مطبوعات به این معنای وسیع، در ادبیات امروز، همان آزادی اطلاعات یا آزادی ارتباطات است.

در معنای خاص می‌توان آن‌را به‌معنای نشر آزاد روزنامه‌ها و سایر نشریات دوره‌ای، بدون هیچ‌گونه محدودیت و نظارت قبل از انتشار، عدم توقیف و تعطیل خودسرانه‌ی آن‌ها بعد از انتشار، پیش‌بینی ضوابط مسئولیت‌های قانونی نشریات و رسیدگی به تخلفات احتمالی آنان در دادگاه‌های عادی با حضور هیئت منصفه دانست. آزادی مطبوعات به‌معنای خاص که از لحاظ تاریخی و حقوقی، یک آزادی فردی کلاسیک در مجموعه آزادی‌های بنیادی و عمومی به‌شمار می‌رود، از چند لحاظ توجیه‌پذیر است:

  1. 1. از لحاظ حفاظت در برابر استبداد سیاسی؛
  2. 2. از لحاظ وسیله قرار گرفتن جهت پیشبرد حقیقت؛
  3. 3. از لحاظ اهمیت.

حرفه روزنامه‌نگاری به‌عنوان رسته‌ی چهارم دولت یعنی عاملی که چرخ‌های نظام و دولت مردم‌سالار را به حرکت درمی‌آورد در نظام پارلمانی کهن انگلیس و بعد از سه رستۀ نجبا، روحانیون و عوام قرار می‌گیرد.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

جایگاه حقوقی آزادی مطبوعات

حدود و استثنائات

نظریه‌های آزادی مطبوعات

نظام‌های انتشار مطبوعات

عنوان : پاورپوینت تعریف آزادی مطبوعات

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 31

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت تعریف آزادی مطبوعات

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید