پاورپوینت تعادل وتوازن در معماری ایران

پاورپوینت تعادل وتوازن در معماری ایران

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 76 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 25 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت تعادل وتوازن در معماری ایران

پاورپوینت تعادل وتوازن در معماری ایران ppt در 55 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

تعادل وتوازن در معماری ایران

در معماری تعادلی موزون بین ساختمان و محیط طبیعی آشکار است و همانند یکی از موجودات با آن همنفسی و همدلی صورت گرفته است.حس و دانش عمیق به وجودآورندگان آثار معماری آن دوران موجب میشد که عناصر کالبدی در مکان و جای خود،حضور خویش را مشخص نمایند و کاربرد هر کدام پاسخی باشد به محیط.. در ایران ،غیر از مناطق مرطوب و بارانی شمال وغیر از برخی مناطق خاص جنوبی،با سرزمین نسبتاً خشک و گاهی کویری مواجه هستیم که از لحاظ اقلیمی دو تمهید ویژه را مطرح میکند:یکی حفاظت در برابر گرما و حرارت و دیگری به وجود آوردن خنکی،جریان هوا،دریافت و حفظ آب.

بسیاری از عناصر معماری سنتی شهرهای کویری دلیل وجودی خود را در مقابله با یک اقلیم سخت به دست میآورند،همانند گنبد که زمان و سطح تابش آفتاب بر روی آن موجب میشود که همیشه قسمتی از آن در سایه قرار گیرد و درداخل این گنبد،حرارت به صورت گردشی از دریچههای فوقانی تخلیه و رها شود. نمونههای دیگر شامل دیوارهای ضخیم خشتی یا فضاهایی چون تالار،ایران، زیرزمین،سرداب ،بادگیرو مانند آن نیز در پیوند ارگانیک با طبیعت شکل یافتهاند. آیا این حکمت اندکی است که انسان بتواند این قدر ماهرانه با طبیعت همزیستی مسالمتآمیز داشته باشد؟

 

 

تعریف تناسب و تعادل و توازن در طراحی

تناسب (Scale) مفهومی ریاضی است که در هنر تجسمی بر کیفیت رابطه ی مناسب میان اجزای اثر با یکدیگر و با کل اثر دلالت دارد.تناسب یکی از اصول اولیه ی اثر هنری است که رابطه ی بصری هماهنگ میان اجزای آن را بیان می کند. می توان در یک تابلوی نقاشی روابط متناسبی میان خطوط سیال خیال انگیز، رنگ ها و وسعت سطوح برقرار کرد و یا در یک اثر حجمی روابط مناسبی میان فرورفتگی و برجستگی ها، فضای منفی و فضای مثبت، بافت ها و سطوح مختلف ایجاد کرد.

 

 

تقارن در معماری و طراحی داخلی

هنر معماری آمیخته ای است از ذوق هنری و ترکیبی از مسائل مهندسی ، با در نظر گرفتن حداکثری زیبایی شناسی در محیط ، که در نهایت منجر به خلق یک طرح معماری می شود. رعایت تقارن در معماری باعث می شود که محیط منظم تری به وجود آید و همین نظم باعث می گردد تا در نظر بیننده به نوعی یک نظم فکری شکل گیرد. در دوره آموزش طراحی داخلی تمام نکات مهم در رابطه با رعایت تقارن در طراحی دکوراسیون داخلی گفته به هنرجوبان دوره آموزش داده می شود. حال در این مقاله سعی داریم تا این مفهوم را که یکی از پایه ای ترین و مهم ترین اصول معماری می باشد ، مورد بحث قرار دهیم تا درک بهتری از آن داشته باشیم.

 

 

تقارن در معماری به چه معناست

تقارن به معنی ” توزیع مرتب شده و متوازنه اشکال و فضاهای موجود در یک صفحه می باشد. که این توزیع متوازن حول یک محور به نام محور تقارن یا مرکز تقارن شکل می گیرد . برای درک بهتر از تعریف تقارن میتوان گفت که برای مثال اگر یک شخص دقیقاً روی محور تقارن بایستد و به یک سمت خود نگاه کند ، اگر شخص با همین دید 180 درجه نگاه خود را بچرخاند ، دقیقاً تمام اجزایی که با نگاه کردن به سمت دیگر دیده بود را می تواند ببیند. و در واقع در این وضعیت فاصله اشیاء در یک سمت از محور تقارن تا ببینده ، باید برابر با فاصله اشیاء در طرف دیگر محور تقارن باشد.

 

 

تقارن در معماری ایرانی

در معماری ایرانی در نظر گرفتن این نکته یک اصل جدا ناشدنی در طراحی ها می باشد. برای مثال می توان به یکی از معروفترین المان های موجود درطراحی داخلی ایرانی که پنجره های ارسی است ، اشاره کرد. پنجره های ارسی علاوه بر رعایت قوانین تقارن در هندسه سازه ، تقارن رنگ ها را نیز در خود پوشش می دهند و ترکیب این دو جزء با یکدیگر آثار زیبا و چشم نوازی را در منظر مخاطب بوجود می آورد. در نهایت باید گفت تقارن و رعایت آن در بسیاری از هنرها و علوم دیگر همواره کاربرد داشته است و در این مقاله سعی شد تا با ارائه مفاهیم کلی با تکیه بر درک معماری ، اصول و قواعد بکارگیری و کاربرد های مختلف تقارن را بیان نماییم.

 

 

فهرست

تعادل وتوازن در معماری ایران

تعریف تناسب و تعادل و توازن در طراحی

تقارن در معماری و طراحی داخلی

تقارن در معماری به چه معناست

انواع تقارن در معماری

تقارن در معماری ایرانی

هماهنگی در طراحی دکوراسیون داخلی

 

 

عنوان: پاورپوینت تعادل وتوازن در معماری ایران

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 55 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت تعادل وتوازن در معماری ایران

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید