پاورپوینت تحلیل مدرسه غیاثیه خرگرد

پاورپوینت تحلیل مدرسه غیاثیه خرگرد

دسته بندی:

قیمت: 28900 تومان

تعداد نمایش: 907 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 10 مارس 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت تحلیل مدرسه غیاثیه خرگرد

پاورپوینت تحلیل مدرسه غیاثیه خرگرد دارای 29 اسلاید قابل ویرایش می باشد.این فایل مناسب رشته معماری تهیه شده است . این فایل به گونه ای درست شده ؛ که  می توان قالب آن را به دلخواه تغییر داد واین پاورپوینت برای دانشجویان رشته معماری کاربرد دارد.از این رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب ؛ سپس مختصری از متن این پاورپوینت ودر پایان پیش نمایشی از اسلایدهای این پاورپوینت قرار داده شده است. برای درک بهتر مطالب نیز از خطوط گرافیکی استفاده شده است.

 

پاورپوینت تحلیل مدرسه غیاثیه خرگرد ؛ 29 اسلاید؛ قابل ویرایش؛ شامل:

تاریخچه
معرفی مدرسه غیاثیه خرگرد
معرفی خرگرد، شهر خورشید
موقعیت
معماران
بانی مدرسه غیاثیه خرگرد
اهمیت علمی مدرسه غیاثیه خرگرد
ویژگی های معماری مدرسه غیاثیه
ویژگی ایوان ها
سبک بنا
بررسی حجره ها
سردر
ورودی
بررسی پلان
تزئینات بنا
بررسی نما
مرمت مدرسه
پلان
و…

 

مختصری از متن:

مدرسه غیاثیه خرگرد از مهم‌ترین بناهای تاریخی دوره تیموریان و به عقیده بسیاری از محققان، نماینده کامل معماری این عصر است. شاهرخ، جانشین تیمورلنگ و دومین پادشاه سلسله تیموریان دوست‌دار علم و هنر بود و بنابراین در این دوره توجه زیادی به دانشمندان و هنرمندان شد. تعداد زیادی مدارس علمی در مشهد، هرات و سمرقند بنا شد و مدرسه خرگرد نیز در دوره فرمانروایی او و به همت وزیرش، خواجه غیاث‌الدین پیراحمد خوافی بنا شد.
بنابراین نام مدرسه از بانی آن گرفته شده است. مدرسه غیاثیه خرگرد بعد از روی کار آمدن دولت صفوی که شیعه بودند، از رونق افتاد و به خاطره‌ها پیوست. لازم به توضیح است که مدرسه غیاثیه مختص علوم دینی نبوده و انواع علوم مثل ریاضی و نجوم و هنر و … در اینجا آموزش داده می‌شد.
بنای غیاثیه چهار ایوانی است. چهار ایوانی یعنی صحنی چهارگوش و بدون سقف که در چهار طرف خود از ایوان هایی برخوردار است. معمولا حیاط های چهارایوانی یک ایوان قبله دارند که هنگام نماز، امام جماعت در محراب آن رو به قبله می ایستد. ایوان قبله از سایر ایوان ها بزرگ تر و با ابهت تر است. این ویژگی در مساجد و مدارس چهارایوانی مشترک بود.

پاورپوینت تحلیل مدرسه غیاثیه خرگرد

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید