پاورپوینت تاثیر نورپردازی در معماری

پاورپوینت تاثیر نورپردازی در معماری

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 84 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 آوریل 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت تاثیر نورپردازی در معماری

پاورپوینت تاثیر نورپردازی در معماری شامل 21 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

نورپردازی از جمله مباحثی است که همواره در حوزه زیبایی شناسی مطرح می شود. یکی از هنرهایی که نقش نورپردازی در آن بسیار پررنگ است هنر معماری است. در معماری از نور طبیعی بهره گرفته می شود و ابزار و تجهیزات روشنایی برای تامین نور مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرند.

نور در کنار سایر المان ها نظیر الگوها، بافت ها، رنگ ها و مصالح معنا پیدا می کند و استفاده از آن جلوه ای متفاوت به فضا می بخشد. نور و معماری رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند و همدیگر را تکمیل می کنند. نور از نظر بصری به فضای مورد نظر وسعت می بخشد و در کنار مصالح ساختمانی نمود پیدا می کند.

خلق یک فضای ایده آل و برجسته از نظر معماری تنها با استفاده از نور امکان پذیر است، بنابراین یک معمار تا حد توان سعی می کند بین نور و تاثیر آن بر عناصر معماری تعادل برقرار نماید.

نور مرز بین دو فضای مجاور را تعیین می کند، هر چند نمی تواند دو فضا را از هم جدا کند اما تنظیم مقدار آن قادر به تشدید و یا تخفیف جدایی دو فضا است. تاثیر نورپردازی به اندازه ای است که می توان با ترفندهای مختلف به فضا روح و جان بخشید.

هنر نورپردازی و معماری

وقتی پرتوهای نور در یک فضای بسته منعکس می شوند و بر روی سقف، ستون ها، دیوار و یا کف نمود پیدا می کنند، فضا به درک صحیحی از تناسب طول، عرض و ارتفاع می رسد.

اشکال هندسی در تاریکی و روشنایی شکل خود را تغییر نمی دهند اما نور آنها را به شیوه ای جذاب تر در برابر چشم هر بیننده به نمایش می گذارد.

مداخله نور در فضای بسته بر پیوند فضای بیرون و درون خانه اثر می گذارد، به نحوی که فرد را با یک فضای بیگانه و متفاوت از خانه یا فضایی خودمانی همانند خانه رو به رو می سازد.

نور یکی از پدیده هایی است که نقش اساسی در طراحی و خلق یک اثر ممتاز از نظر معماری می گذارد. در واقع این پدیده چشم اندازی بی نظیر در عرصه های هندسی به وجود می آورد و به آنها ماهیتی جدید می بخشد.

نقش اولیه نور قابل رویت نمودن اشیاء است، سپس به عنوان راهکاری برای دکوراتیو نمودن فضا در نظر گرفته می شود. تامین روشنایی برای فضاهای معماری با توجه به فعالیتی که در آن انجام می شود صورت می گیرد، البته همیشه استفاده از نور طبیعی در معماری تاکید شده اما نور مصنوعی نیز می تواند به شیوه ای اصولی و کاربردی در فضا پخش گردد.

 و …

فهرست مطالب

مقدمه

هنر نورپردازی و معماری

اهمیت روشنایی در ساختمان

اصول نور پردازی در معماری

انواع نورپردازی در معماری

کلام آخر

عنوان : پاورپوینت تاثیر نورپردازی در معماری

تعداد صفحات : 21

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت تاثیر نورپردازی در معماری

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید