پاورپوینت بیمارستان بامیان افغانستان و کلینیک حیوانات لندن 

پاورپوینت بیمارستان بامیان افغانستان و کلینیک حیوانات لندن 

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 158 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 25 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت بیمارستان بامیان افغانستان و کلینیک حیوانات لندن

پاورپوینت بیمارستان بامیان افغانستان و کلینیک حیوانات لندن ppt در 47 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

بیمارستان بامیان افغانستان

بامیان شهری تاریخی در ناحیه مرکزی افغانستان است. این شهر مرکز ولایت بامیان و مرکز ولسوالی بامیان است. مساحت این شهر ۳۵ کیلومتر مربع می‌باشد. شهر بامیان با ارتفاع ۲۵۵۰ متر از سطح دریا و جمعیتی در حدود ۸۸٬۲۷۴ نفر و در ۲۴۰ کیلومتری غرب پایتخت، کابل قرار دارد. بامیان یکی از میراث‌های تمدنی دنیا است و قبل از تاریخ به عنوان یکی از مکان‌های مهم در آسیای میانه به‌شمار می‌رفته‌است. بامیان در دوران هخامنشیان یکی از ولایات بنام پارپامیزاد به حساب می‌آمد و در دوره حکومت کوشانیان به عنوان یکی از اساسی‌ترین مراکز گردشگری و عبادی بوداییان و قرار گرفتن در شاهراه ابریشم یشتر مورد توجه قرار گرفت.

 

 

تاریخچه بیمارستان بامیان افغانستان

بامیان را از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری می‌توان یاد کرد. بامیان در ادبیات پهلوی (فارسی میانه) به نام بامیکان یاد شده‌است. بامیان در دوره کوشانیان به عنوان یکی از مراکز دین بودایی یاد می‌شد و سالانه هزاران زائر برای عبادت به این شهر می‌آمدند. بامیان در زمان اوج شکوه جاده ابریشم در سه راهی ایران، هند، چین و آسیایِ میانه قرار داشت و شاخه مهمی از جاده ابریشم در بامیان قرار داشت و از طریق بامیان، کابل، کوتل خیبر به پیشاور و لاهور متصل می‌شد و کالاهای ساخت هند از این طریق به سایر نقاط ارسال می‌شد. روزانه ده‌ها کاروان از شرق و غرب و شمال و جنوب وارد بامیان می‌شدند ویا ازآن خارج می‌گردیدند. بامیان در گذشته مرکز راهبان و روحانیان بودایی بوده. نام بامیان بر گرفته شده از کتاب رامایانا (ramayana) می‌باشد. در اوستا و در زبان پهلوی به شکل بامیکان آمده‌است. بسیاری از آموزه‌های بوداییان روی دیواره‌های کوه‌های این شهر حک شده‌است.

 

 

معماری بیمارستان حیوانات لندن

استودیوی معماری «آلما-نک» (Alma-nac) یک بیمارستان اورژانسی برای حیوانات خانگی طراحی کرده‌است که در آن گربه‌ها و سگ‌ها از یکدیگر جدا نگه داشته‌می‌شوند. بیمارستان حیوانات لندن (TLAH) که در نوع خود در انگلستان اولین است، به گونه‌ای طراحی شده که بهترین مراقبت ممکن را برای صاحبان و همراهان حیوان خانگی مهیا کند و محیطی آرامشبخش برای چه صاحب حیوانات و چه کادر بیمارستان مهیا نماید.

این بیمارستان تمام خدمات معمول و مورد نیاز در یک مرکز درمانی دامپزشکی را در کنار ویزیت‌های منظم و مشاوره‌های معمول مهیا می‌کند. علاوه بر این، این بیمارستان به امکانات جراحی، بخش ایزوله، دستگاه‌های ایکس-ری و یک دستگاه سی‌تی اسکن نیز مجهز است.

 

 

خصوصیات کلینیک حیوانات 

این خصوصیت در ترکیب‌بندی، مبلمان و همچنین در علایم سرگرم‌کننده فضا که شامل یک نیمکت با عنوان «لطفا فقط گربه‌ها بنشینند» می‌شود، دیده می‌شود. بعنوان مثال، فضای پذیرش تقسیم به دو بخش مناسب برای صاحبین گربه‌ها و صاحبین سگ‌ها شده‌است. در بخش اول مبلمان دارای تکیه‌گاه‌هایی اند که ایمنی محل باکس گربه‌شان را تامین می‌کند، و بخش دوم دارای صندلی‌های بدون ساپورت است.

 

 

طراحی فضاهای آرامش بخش

یکی از ایده های خلاقانه که موجب انتقال آرام و سریع حیوانات خانگی از اتاق های جراحی به اتاق های خود برای استراحت می شود، کشیدن یک ردپ ای ساده بر روی زمین و استفاده از طرح ساختمانی یک طبقه است. تیم معماران به جای استفاده از میله های فلزی در لانه ها (محل استراحت حیوانات) از درب های شیشه‌ ایی استفاده نموده است.

ترکیب‌بندی یک طبقه این فضا و سیرکولاسیون ساده آن این امکان را می‌دهد که حیوانات از اتاق‌های جراحی با آرامش و بسرعت به بخش ریکاوری منتقل شوند. آلما-نک ثصمیم نداشت نرده‌‌های فلزی در این قسمت بکار برد؛ در عوض از درب‌های شیشه‌ای استفاده نمود.

 

 

فهرست

بیمارستان بامیان افغانستان

معنای بامیان

تاریخچه

جغرافیا

طراحی بیمارستان بومی به سبک مدرن

مشخصات کلی پروژه

طراحی بیمارستان بامیان

معماری بیمارستان حیوانات لندن

مقدمه

طراحی داخلی کلینیک حیوانات با ایده تفاوت میان سگ و گربه

خصوصیات کلینیک حیوانات

معماری کلینیک حیوانات

طراحی فضاهای آرامشبخش

پلان های کلینیک حیوانات

 

 

عنوان: پاورپوینت بیمارستان بامیان افغانستان و کلینیک حیوانات لندن 

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 47 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت بیمارستان بامیان افغانستان و کلینیک حیوانات لندن 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید