پاورپوینت بوم مدل کسب و کار چیست

پاورپوینت بوم مدل کسب و کار چیست

دسته بندی:

قیمت: 13000 تومان

تعداد نمایش: 119 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 13 دسامبر 2020

به روز رسانی در: 13 دسامبر 2020

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

13000 تومان – خرید

پاورپوینت بوم مدل کسب و کار چیست

پاورپوینت بوم مدل کسب و کار چیست شامل 35 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مختصری از متن

مقدمه

در این مطلب به شما خواهیم گفت؛ که چطور باید برای هر کسب و کار طرحی نو در انداخت و همه جوانب را سنجید، تا با کمترین هزینه بیشترین سود را به دست آورید. اینکه چطور شرکا و مشتریان را برای همکاری و خرید قانع کنید و بسیاری موارد دیگر، با کمک «بوم مدل کسب و کار» مشخص خواهند شد!

بوم مدل کسب و کار چیست؟

بوم مدل کسب و کار (Business Model Canvas)، همان طرحی است، که به صورت واضح بیان می کند، قرار است یک شرکت یا استارتاپ چطور محصولاتش را تولید کند و به دست مشتری برساند، تا به درآمد زایی برسد. بوم مدل کسب و کار در واقع نقشه یک کسب و کار برای رسیدن به موفقیت است. بدون نقشه، رسیدن به مقصد و هدف دشوار و چه بسی ناممکن است!

بوم مدل کسب و کار تمام فعالیت های یک شرکت را توصیف می کند. این طرح که نخستین بار توسط فردی به نام «استروالدر» معرفی شد، از 9 بخش اصلی تشکیل می شود، که در هر بخش عناصری توصیف می شوند و با دیگر بخش ها در ارتباط هستند. اینکه قرار است از چه طریقی محصولات و خدمات به دست مشتری برسد، چطور درآمدزایی شود و … همگی در این مدل به خوبی شرح داده می شود.

از آنجایی که خدمات هر شرکت متفاوت هستند و راه ارتباط با مشتری در هر یک فرق دارد، همچنین منابع مالی همه یکی نیست، نمی توان از یک بوم مدل کسب و کار برای همه کسب و کارها استفاده کرد. تنها چارچوب کلی مشخص شده و باید طبق آن طرحی جدید پیاده شود.

اگرچه طرح همه کسب و کارها از همان 9 بخش تشکیل می شود و عناصر اصلی یکی هستند، اما لازم است هر شرکت برای خود مدل کسب و کارش را تعریف و طراحی کند. اینکه همه بیایند از روی بوم مدل کسب و کار شرکت های موفق و معروفی چون گوگل، علی بابا، آمازون و … کپی برداری کنند، به نتیجه ای نخواهند رسید. قرار نیست یک بوم مدل کسب و کار همه را به موفقیت برساند.

یکی از بیشترین جستجوهای انجام شده کاربران ایرانی در زمان نگارش این مقاله «بوم مدل کسب و کار دیجی کالا» است. این نشان دهنده توجه افراد به استارتاپ های موفق است. اما مشخص است که این بوم مدل کسب و کار مختص دیجی کالا است و فقط دیگران می توانند، از آن ایده بگیرند نه آنکه آن را کپی و اجرا کنند!

با کشیدن مدل کسب و کار خود در واقع ابزار مدیریتی خود، برای رسیدن به موفقیت را ترسیم می کنید. این که تا چه اندازه این ابزار دقیق باشند، بسته به سوالاتی است که در هر بخش مطرح و به آنها پاسخ می دهید. اینکه تا چه اندازه همه اجزا به هم مرتبط باشند و یک چرخه یک پارچه را تشکیل دهند، میزان دقیق بودن بوم مدل کسب و کار را مشخص می کند.

در این چرخه از 9 عنصر که محرک اصلی کسب و کارتان هستند، به عنوان عوامل رسیدن به موفقیت یاد شده و هر یک به درستی جایگذاری شده اند. کافیست نمونه خالی بوم مدل کسب و کار را دانلود کرده و بنا به داشته ها و منابع خودتان آن را تکمیل کنید، تا بوم مدل کسب و کار خودتان را داشته باشید.

 چرا باید بوم مدل کسب و کار داشته باشیم؟

این سوالی است که پاسخ دادن به آن ارزش واقعی بوم مدل کسب و کار را مشخص می کند. بگذارید با هم گذشته های نه چندان دور را مرور کنیم. در دو یا سه دهه قبل کسب و کارها برای معرفی خودشان، باید به سه سوال اصلی پاسخ می دادند. اینکه چه می فروشند؟ چقدر می فروشند و سودشان از این فروش چقدر است؟

با پاسخ به این سوالات همه ابعاد کاری شان برای مشتریان و شرکا مشخص می شد. اما حالا شرایط عوض شده. الگوی کسب و کارها تغییر یافته و پیچیده تر شده. شما برای توضیح کسب و کارتان به سه سوال فوق هم پاسخ صریح بدهید. باز از شما سوال خواهد شد؛ چطور مشتری پیدا می کنید؟ چطور با مشتری خود در ارتباطید؟ پول از چه طریقی به دست شما می رسد؟ منابع مالی تان از کجا تامین می شود؟ و صدها سوال دیگر که پاسخ به هر یک می تواند زمینه ساز سوالات دیگری باشد.

با طراحی بوم مدل کسب و کار، و نشان دادن آن به مشتری یا شرکا، می توانید خودتان را از همه این توضیحات تکراری برهانید. با این کار سرمایه گذاران می توانند ایده و کسب و کارتان را بررسی و خودشان میزان بازدهی آن را حداقل روی کاغذ ببینند. وقتی طرح جامعی از طرف شما ارائه شود، که در آن همه جوانب در نظر گرفته شده باشد، افراد بیشتری برای سرمایه گذاری ترغیب خواهند شد.

بوم مدل کسب و کار اگر به دقت طراحی شود، مثل یک دستگاه عمل می کند، که با دادن مقداری مواد اولیه، میزان خروجی آن مشخص می شود. بدون اینکه ریسک کنید و سرمایه بالایی را هزینه کنید. می توانید میزان سودآوری کسب و کارتان را در این مدل تجسم کنید.

دیگر مزیت بوم مدل کسب و کار، تمرکز بیشتر بر روی تمام عناصر محرک کسب و کارتان است. از روی این مدل می توانید همه محرک ها را زیر نظر داشته باشید و به خوبی روی آنها و بالا بردن بازدهی آنها تمرکز کنید.

انعطاف پذیر بودن بوم مدل کسب و کار از دیگر ویژگی های آن است. می توانید روی کاغذ هر یک از عناصر را تغییر دهید و میزان تغییرات را بر کل چرخه بررسی کنید. چیزی که اگر در عمل انجام دهید هزینه بر و زمانبر خواهد بود.

شفاف بودن مسیر موفقیت از مهمترین دلایل نیاز کسب و کارها به چنین مدلی است. با مشاهده این مدل می توانید همه مسیری را که قرار است طی کنید تا به موفقیت برسید را تجسم کنید.

 و

 

فهرست مطالب

مقدمه

بوم مدل کسب و کار چیست؟

 چرا باید بوم مدل کسب و کار داشته باشیم؟

تمرکز اصلی بوم مدل کسب و کار روی چیست؟

اجزای مهم بوم مدل کسب و کار

بوم مدل کسب و کار و بوم ناب چه فرقی دارند؟

چطور بوم مدل کسب و کار خودم را بنویسم؟

منابع کمکی برای طراحی بوم مدل کسب و کار

سخن پایانی

 

عنوان : بوم مدل کسب و کار چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 35

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

بوم مدل کسب و کار چیست

پاسخ دهید