پاورپوینت بررسی رابطه معماری و فراکتال

پاورپوینت بررسی رابطه معماری و فراکتال

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 131 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 18 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت بررسی رابطه معماری و فراکتال

پاورپوینت بررسی رابطه معماری و فراکتال ppt در 42 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

از دو دهه اخیر رابطه ضد و نقیض و بغرنجی میان معماری و علومی که اصطلاحاً آنها را پیچیدگی می نامند ایجاد شده است. از آنجایی که این نوع رابطه طی این مدت دچار تغییر و تحولاتی شده است، نقطه اشتراک این دو علم به صورت هندسه فراکتال ارایه شده است. لفظ فراکتال در واقع نوعی هندسه غیراقلیدسی است که از برخی اشکال طبیعی، که در طبیعت هم بی نظیر نیستند، الهام گرفته شده است.مطالعات میدانی این علم ونتایج بدست آمده نشان داده که تسلط برآن دربالابردن جذابیت نقوش وطراحی تاثیربسیاربالایی دارد.دربررسی های نمونه های فراکتالی خصوصا ابنیه های تاریخی ومذهبی موجوددرجهان آثارزیبایی وجذابیت استفاده ازاین علم ریاضی دیده می شود.همانطورکه بادقت درخلقت گیاهان مخصوصا طوری آفریده شده اندکه حتی ریزترین برگ نیزمی تواندازانرژی خورشیدجهت فتوسنتز استفاده کند.

 

معنی فراکتال

فراکتال (به انگلیسی: Fractal) یا بَرخال ساختاری هندسی است که با بزرگ کردن هر بخش از این ساختار به نسبت معین، همان ساختار نخستین به دست آید. به گفتاری دیگر فراکتال ساختاری است که هر بخش از آن با کل‌اش همانند است. فراکتال از دور و نزدیک یکسان دیده می‌شود. به این ویژگی خودهمانندی گویند فراکتال‌ها یکی از ابزارهای مهم در گرافیک رایانه‌ای هستند و می‌توان استفاده‌های بسیاری از آن‌ها کرد.

 

فراکتال در طبیعت

شاید بتوان طبیعت را بهترین الگوی انسان در تمام تاریخ معماری دانست. در عین اینکه بشر هرگز نتوانسته است گوشهای از طبیعت را همانطور که هست به تصویر بکشد، الگوهایی از آن برگرفته که هیچ تخیلی نیرومند بشری قادر به خلق چنین الگوهایی نبوده است. فراکتال ها در طبیعت به صورت الگوهای هندسی نمود مییابند که به صورت مقیاس های جمع و کوچک شده تکرار می شوند (شکل ۳). به عنوان مثال می توان سرخس ها، سیستمهای تنفسی جانداران یا تشکیل سنگهای آذرین را نام برد. در فرآیند تشکیل این نوع سنگها، بعد از هر باران فوران آتشفشان از انجماد و شکل گیری گدازه ها بلورهایی حاصل می شود که همگی شبیه هم هستند و پس از شکل گیری سنگهای آذرین به وجود میآورند. رشد آنها به یک شیوه خاص تا زمانی که به مانعی برخورد کنند ادامه می یابد و تنها نیروی وارده از موانع طبیعی دیگر جهت رشد انها را تغییر میدهد.

 

فراکتال و معماری

یکی از دیدگاههای نو در هنر معاصر که ریشه در ریاضیات آشوب و بی نظمی دارد، دیدگاه فراکتال است. رویکرد آنان الگوبرداری هندسه از برخی اشکال پیچیده طبیعت و زیبا دانستن آن است… در این دیدگاه برای سادهتر کردن الگوبرداری از هندسه طبیعت، یک اصل مهم هست و آن تکرار همگون از جز تا کل است؛ بهگونه ای که ریخت کل جسم با اجزا آن بسیار همانند است و هر مجموعه از ترکیب اجزاء همگون با کل ساخته می شود» (نقره کار، ۱۳۸۹، ۲۲۵). ظهور فراکتال زمانی رخ داد که تاریخ، مدرنیسم را پشت سر گذاشته بود. مدرنیسمی که جهان را مانند ماشین کوک شدهای میداند که دارای نظمی جبری و خطی است.

 

فهرست

مقدمه

معنی فراکتال

معماری پارامتریک

نظر شوماخر

اهداف

رابطه فراکتال و معماری

فراکتال در هنر آفریقا

روشهای فرم یابی در معماری پارامتریک

هندسه فراکتال

فراکتال در طبیعت

فراکتال و معماری

رابطه بین معماری و فراکتال

نمونه ها

نتیجه گیری

 

عنوان: پاورپوینت بررسی رابطه معماری و فراکتال

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 42 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت بررسی رابطه معماری و فراکتال

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید