پاورپوینت بررسی تناسبات و هندسه در معماری

پاورپوینت بررسی تناسبات و هندسه در معماری

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 237 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 18 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت بررسی تناسبات و هندسه در معماری

پاورپوینت بررسی تناسبات و هندسه در معماری ppt در 44 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

هدف غایی و حقیقت هنر و نیز هنر معماری، پدیدآوردن زمینه مناسب برای رشد و به ظهور رساندن عالی ترین استعدادهای عقلی و روحی انسان است تا بتواند مسیر رشد و تکامل معنوی را بپیماید، که می توان از هندسه و تناسبات برای هموارکردن این مسیر به بهترین گونه بهره گرفت. در روند تکامل معنوی، همه پدیده ها برای انسان حکم وسیله و زمینه را دارند. بنابراین معماری و عوامل آن از جمله هندسه وتناسبات، تنها در حد آماده ساختن زمینه ی مناسب برای این روند می توانند سودمند شمرده شوند.

از آن جا که طبیعت دستاورد برترین معمار هستی است، الهام از ساختار هندسی طبیعت و تناسبات موجود در آن نیز می تواند برای هنرمندان، بهترین سرچشمه فیاض و الهام باشد. بنیاد طبیعت و هر آنچه که در آن است، برپایه ی نظم و تناسبات ویژه ای پی ریزی شده است که در نظمی خاص سیر تکاملش را به سوی کمال رهنمون می کند.

 

تعریف هندسه

هندسه معرب کلمه اندازه است و به دانشی اطلاق می‌شود که رابطه ریاضی ما بین نقاط، طول‌ها، سطوح و حجم‌ها را تعیین می‌کند و نسبت‌های میان آن‌ها و مشتقات و توابعشان را نشان می‌دهد. کلمه هندسه در زبان‌های اروپایی ریشه یونانی دارد و به معنای مساحی است.

 

هندسه در معماری سنتی ایران

تاکید معماری ایرانی بر زیبایی متمرکز بوده و علم هندسه ابزار قدرت‌مندی است که معمار ایرانی را قادر به اندازه‌گیری تناسبات فضایی و خلق توازن، نظم و زیبایی در زمین کرده است.از آن‌جا که هدف معماری به تصرف درآوردن روح وعقل بود، هندسه ابزاری در دست معماران ایرانی شد تا به وسیله آن اشکالی از گیاهان و جانوران را که در ذات خود مقدس بودند، توسعه بدهند.

 

رابطه هندسه و طبیعت از دیدگاه معماری

هندسه اساس هنر و معماری ایرانی است. تأثیر ساختاری هندسه از معماری ایرانی، خود پهنۀ وسیعی از تعریف و شکل‌گیری فضایی تا مسائل نیایش و استاتیکی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این تأثیرگذاری در باغ ایرانی و با پیوند فضاهای بسته و باز طی سلسله مراتبی در تمامی عرصه‌ها به چشم می خورد. در باغ گذشته از شکل گیری هندسی فضاها؛ شاهد آنیم که فضاهای باز و عرصه‌های طبیعی نیز به نظم درآمده و با هندسه قوام می‌گیرد هندسه نقش مهمی در شکل‌گیری معماری ایرانی دارد؛ هندسه وسیله پیوند معماری ایران با رازهای نظام آفرینش است و همین پیوند نظام معماری و نظام آفرینش است که معماری ایرانی را این چنین تعالی بخشیده است.

 

فهرست

مقدمه

تعریف هندسه

هندسه در معماری سنتی ایران

رابطه هندسه و طبیعت از دیدگاه معماری

نظم هندسی پلان

درک هندسی از ایستایی

تناسبات طلایی

مدول و پیمون

کل و جزء

هندسه پنهان

طبیعت الهام بخش‌ترین مکان

پاولین

ساختمان شورای شهر لندن

نمای ساختمان

طراحی داخلی ساختمان

تئوری های تناسبات

معماری

مراکز داده سبز

 

عنوان: پاورپوینت بررسی تناسبات و هندسه در معماری

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 44 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت بررسی تناسبات و هندسه در معماری

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید