پاورپوینت بررسی الهام از طبیعت در معماری

پاورپوینت بررسی الهام از طبیعت در معماری

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 173 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 21 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت بررسی الهام از طبیعت در معماری

پاورپوینت بررسی الهام از طبیعت در معماری ppt در 43 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

انسان در ارتباط با طبیعت همواره از آن تأثیر می پذیرد و سعی دارد ضمن آشنایی با ساز و کار ساختارهای طبیعی از آنها الگوبرداری کند. از آنجا که فرم یک جسم طبیعی هماهنگ با اجزای سازندۀ آن عمل می کند؛ الهام از طبیعت در معماری می تواند ساختمان هایی را پدید آورد که در عملکرد، سازه و فرم با یکدیگر همسازی داشته باشند.

 

الهام گرفتن از طبیعت در معماری

به باور مایکل پاولین، طبیعت شناسی می تواند نتایجی به همراه آورد که آگاهی از ساز و کار طبیعت را معنا بخشد. از نگاه او، اگر ما بتوانیم روند عملکرد طبیعت را همانگونه اجرا کنیم حتی می توانیم به ضریب 1000 در صرفه جویی در منابع و استفاده از انرژی دست یابیم. پاولین افزایش بهره بری منابع، تغییر مسیر از خط هدر دادن و راه آلودگی منابع به یک مدل چرخۀ بستۀ اکوسیستم و تغییر از سوخت های فسیلی به خورشیدی را سه تحوّل بزرگ می داند که لازم است زمینه تحقق آنها فراهم شود.

 

طبیعت به عنوان الگو

زیست تقلید علمی جدید است که مدل های طبیعت را مطالعه می کند و سپس از این اشکال ، فرآیندها ، سیستم ها و استراتژی ها برای حل مشکلات انسان  به طور پایدار  تقلید می کند.

 

طبیعت به عنوان ابزار اندازه گیری

بیومیمتیک از یک استاندارد زیست محیطی برای قضاوت در مورد پایداری نوآوری های ما استفاده می کند.  زیرا قطعا پس از میلیاردها سال تکامل ، طبیعت آموخته است که چه چیزی کار می کند و چقدر دوام دارد.

 

طبیعت به عنوان مربی

زیست تقلید روش جدیدی برای مشاهده و ارزیابی طبیعت  و رویکرد علمی چند رشته ای برای طراحی پایدار است که فراتر از استفاده از طبیعت به عنوان الهام بخش زیبایی شناسی است بلکه عمیقا مطالعه و بکارگیری اصول ساختاری است که در محیط ها و گونه های طبیعی یافت می شود.

 

تکنولوژی با الهام از طبیعت

طبیعت همیشه الگویی مناسب برای انسان ها بوده تا بهترین مکانیزم ها و بهترین مهندسی ها را از دل آن بیرون کشیده و به صورت مصنوعی در ماشین آلات و دست ساخته های خود به کار ببرند. همیشه در طبیعت، کارایی ارجحیت دارد و هیچ الگوی پایداری نیست که نتوان از آن چیزی آموخت. از مدل حرکت حیوانات گرفته تا ساختار بدن جانوران و گیاهان. هر چیزی در موقعیتی خاص می تواند راهگشای مشکلی بزرگ برای جامعه بشری باشد؛ تنها کافی است با نگاهی عمیق به طبیعت نگریست.

 

 

فهرست

مقدمه

چگونه می توان از نبوغ طبیعت در معماری الهام گرفت؟

طبیعت به عنوان الگو

طبیعت به عنوان ابزار اندازه گیری

طبیعت به عنوان مربی

تکنولوژی با الهام از طبیعت

صدف یا پوسته‌های محکم

جداسازی کربن

مواد چسبناک

رنگهای طبیعی

بیومیمتیک

الگو برداری انسان از طبیعت برای ساخت چسب قلابدار (ولکرو)

الگو برداری انسان از طبیعت کابل های نگه دارند

موزه هنر میلواکی

پل آلامیلو

کلیسای روی آب

نتیجه گیری

تصویر پلان های موزه میلواکی

تصویر پل آلامیلو

تصویر پلان های کلیسای روی آب

 

عنوان: پاورپوینت بررسی الهام از طبیعت در معماری

فرمت: pptx

تعداد صفحات:43 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت بررسی الهام از طبیعت در معماری

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید