پاورپوینت بررسی ارتباط طبیعت و هندسه در معماری

پاورپوینت بررسی ارتباط طبیعت و هندسه در معماری

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 119 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 20 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت بررسی ارتباط طبیعت و هندسه در معماری

پاورپوینت بررسی ارتباط طبیعت و هندسه در معماری ppt در 51 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

طبیعت دستاورد بهترین معمار یعنی خداوند است و اغلب برای معماران بهترین سرچشمه الهام بوده است. بشر در طول تاریخ از هنگامی که سرپناه ، مسکن ، محل زیست ف محل کار و یا هر نوع فضایی را ساخته و مورد بهره برداری قرار داده، همیشه عواملی طبیعی در این ساختار یک اصل مهم و اساسی برای او بوده اند. معماری انسان در این دوران تاریخی آگاهانه دو موضوع فرم و عملکرد را آشکارا دربر داشته است.

 

هندسه

شاخه ای از ریاضیات است که با شکل، اندازه، موقعیت نسبی اشکال و ویژگیهای فضا سروکار دارد. ریاضیدانی که در شاخهٔ هندسه کار می‌کند هندسه‌دان نامیده می شود. هندسه به طور مستقلی در پاره‌ای از تمدنهای اولیه به شکل بدنه‌ای از دانش عملی در مورد طول، مساحت و حجم ظهور کرد و پایه‌ریزی آن به عنوان یک دانش رسمی ریاضی در زمان تالس (قرن ششم پیش از میلاد) در غرب آغاز شد. در قرن سوم پیش از میلاد هندسه توسط اقلیدس به شکل اصل موضوعی در آمده بود و کار اقلیدس – هندسه اقلیدسی – استانداردی را پایه ریزی نمود که قرنها دنبال شد.

 

ارتباط طبیعت و هندسه

همه ما کم و بیش با ریاضیات و هندسه آشنا هستیم و آنها را در حل مسئله های ریاضی بکار می بریم ولی حس کنجکاوی این پرسش را در ذهن مطرح می کند که آیا دانستن ریاضیات تنها در حل مسائل ریاضی کاربرد دارد یا در مسائل و جاهای دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. کلیه حشره ها و گیاهان و جانورانی که در خشکی زندگی می کنند و نیز در آسمان و دریا، نتیجه ملیون ها سال تکامل هستند. شکل آنها در طول سالیان دراز به تدریج تغییر کرده و در نتیجه انطباق با محیط در حال تغییر، کامل تر شده است. اشکال طبیعت همگی تنها بسط و توسعه شکل های ساده هندسی هستند مانند مربع، دایره، مثلث که اشکالی ساده ولی موثر و نیرومندند.

 

ارتباط بین هندسه و معماری

ارتباط بین هندسه و معماری بدون شک زبان بیان معماریهای جهان بر هندسه استوار است و از طریق روابط آن میتوان کلیت کالبدی را آشکار کرد.عنصر نظام دهنده معماری است و موجب سازماندهی سایر عناصر می گردد، در واقع هندسه برای معماری به مثابه نخ برای دانه های تسبیح است که بدون آن هیچ سازماندهی و نظامی برای اتصال دانه ها به یکدیگر وجود ندارد . هندسه موجب هماهنگی و پیوستگی در اثر معماری می گردد. در طول تاریخ بشر هندسه یا زبان معماری، پیشرفت تحوالت گوناگون را در ایجاد طرح خارجی این بناها و در رابطه با عمل مذکور و همچنین فرم خاص هنری آنها، ممکن ساخت و به این ترتیب این ساختمانها میتوانند در بیننده عکس العمل های احساسی بوجود آورند. ساختمان این عمل با تنظیم عناصر ساختمانی و تزئیننی همراه است مثال در یک ساختمان ستونها_قوس ها_پنجره ها به اندازه ها و ابعاد معین متناسب با سایر ابعاد کل بنا می باشند.

 

فهرست

مقدمه

هندسه

هندسه اقلیدسی

طبیعت

ارتباط طبیعت و هندسه

دایره

مثلث

مربع

پنج ضلعی

تقارن

مارپیچ

بلورها

دانه های برف

ارتباط بین هندسه و معماری

هندسه زبان گویای معماری

هندسه ی مقدس درالگوها

رابطه ی بین هندسه و ویژگی های سازه ای

نتیجه گیری

 

عنوان: پاورپوینت بررسی ارتباط طبیعت و هندسه در معماری

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 51  اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت بررسی ارتباط طبیعت و هندسه در معماری

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید