پاورپوینت بازاریابی مصرفی یا B2C چیست

پاورپوینت بازاریابی مصرفی یا B2C چیست

دسته بندی:

قیمت: 13000 تومان

تعداد نمایش: 28 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 14 فوریه 2021

به روز رسانی در: 14 فوریه 2021

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

13000 تومان – خرید

پاورپوینت بازاریابی مصرفی یا B2C چیست

پاورپوینت بازاریابی مصرفی یا B2C چیست شامل 40 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

هیچ وقت پدربزرگم فکر نمی‌کرد که روزی بتواند در خانه قبض‌های خودش را پرداخت کند. اصلاً دیگر کم کم داشت به ایستادن در صف بانک عادت می‌کرد که عصر ارتباطات به کمکش آمد. همین عصر ارتباطات بود که رابطه بین کسب و کارها را با مصرف‌کنندگان نهایی خود، یعنی من و شما، صمیمی‌تر از همیشه کرد. فروشگاه‌های اینترنتی راهی را باز کردند تا با اطمینان بیشتر، ساده‌تر و سریع‌تر خرید کنیم. همین موضوع در مورد حمل و نقل ، سفارش غذا، درخواست خدمات منزل و تقریباً هر چیز دیگری هم صادق است. الان حتماً می‌گویید که همه این‌ها عالی است، اما چه ربطی به بازاریابی مصرفی (B2C Marketing) دارد؟ ساده است! تمام کسب و کارهایی که مثال زدیم با مدل B2C کار می‌کنند. در واقع، با ورود به عصر دیجیتال بازاریابی مصرفی مهم‌تر از همیشه مطرح شد.

من در این مبحث قصد دارم تمام نکات ریز و درشت بازاریابی مصرفی را با شما در میان بگذارم و چیزهایی به شما بگوییم که قطعاً به درک بهتر شما از مشتری نهایی و نحوه تعامل با او کمک خواهد کرد.

بازاریابی مصرفی یا B2C چیست؟

مفهوم کلی بازاریابی مصرفی (Business to Customer Marketing) بسیار بسیار ساده است: ارتباط میان کسب و کارها با مصرف‌کنندگان نهایی، با هدف افزایش فروش و توسعه بازار. مصرف‌کنندگان نهایی چه کسانی هستند؟ هر کسی که کالایی را با هدف مصرف خریداری می‌کند. این روش بازاریابی برای بسیاری از کسب و کارها (از یک مغازه کوچک لباس‌فروشی گرفته تا بزرگترین کسب و کارهای آنلاین) کاربرد دارد.

تفاوت بازاریابی مصرفی و صنعتی در چیست؟

اگر کمی در دنیای کسب و کار آنلاین فعالیت داشته باشید، حتما علاوه بر بازاریابی مصرفی (B2C)، عبارت بازاریابی صنعتی (B2B) هم به گوشتان خورده است. برای اینکه مطلب بیشتر جا بیفتد و با خیال راحت‌تری به بررسی بازاریابی مصرفی ادامه دهیم، در این قسمت این دو نوع بازاریابی را مقایسه می‌کنیم.

1. بازاریابی مصرفی منطقی است یا احساسی؟

بازارایابی مصرفی از آنجایی که بصورت مستقیم با مصرف‌کننده نهایی در ارتباط است، بیشتر بر روی مسائل احساسی تمرکز می‌کند. یعنی سعی می‌کنند با جذاب نشان دادن محصول یا خدمات، مصرف کننده را ترغیب به خرید کنند. اما در بازاریابی صنعتی، معمولا قبل از اینکه خرید انجام بشود، باید از طرف چند مسئول یا یک مجموعه تایید شود. علاوه بر آن، برای اینکه محصول یا خدماتی در بازاریابی صنعتی خریداری بشود، باید توجیه مالی و منطقی داشته باشد (این محصول به چه درد می‌خورد، قیمتش چقدر است، و آیا زمان درستی برای خرید است یا نه) اما در بازاریابی مصرفی، ممکن است چیزی را بخریم چون “فقط خوشمان آمده است!”

2. بازاریابی مصرفی جزئی کار می‌کند یا کلی؟

مصرف‌کننده‌هایی که در بازاریابی مصرفی، بصورت مستقیم با تولید کننده در ارتباط هستند، در مورد محصول یا خدمات به اطلاعات نیاز دارند، اما این اطلاعات باید خیلی مختصر و قابل هضم باشد. یعنی اگر اطلاعاتِ بیش از حد تخصصی و جزئی به مصرف‌کننده داده شود، اصلا توجه او را جلب نخواهد کرد. به علاوه، در بازاریابی مصرفی مصرف‌کننده بیشتر با جذابیت اطلاعات و تبلیغات جذب می‌شود تا جزئیات و آمار و ارقام. این قضیه در بازاریابی صنعتی کاملا برعکس است. یعنی برای هر محصول یا خدمت، علاوه بر اطلاعات بسیار دقیق و جزئی، حتی جلسه‌های توجیهی‌ای هم برگزار می‌شود تا تمامی مزایا و معایت خدمت یا محصول مورد بررسی قرار بگیرد.

3. رابطه مهم‌تر است یا وفاداری؟

در بازاریابی مصرفی، مصرف‌کننده ها ممکن است یک برند را تعقیب کنند، اخبار آن را بخوانند و حتی اطلاعات محصولات یا خدمات آن را به اشتراک بگذارند اما این به این معنی نیست که همیشه به آن وفادار می‌مانند و رابطه نزدیکی با آن برند ایجاد می‌کنند. حتی اگر یک برند تازه بتواند اعتمادشان را جلب کند، احتمال زیاد مشتری‌ها، برند قدیمی خودشان را کنار می‌گذارند و به دنبال برند جدید می‌روند. اما در بازاریابی صنعتی، معمولا بازاریابان محتوا و اطلاعات مفیدی به مشتری هایشان می‌دهند و برای آن‌ها ارزش ایجاد می‌کنند تا اینکه رابطه‌ای بین آن ها ایجاد می‌شود که حتی در زمان‌های سخت هم (تا مدتی) این رابطه حفظ می‌شود. یعنی با یک یا دو بار اشتباه، رابطه بازاریاب صنعتی با مشتری به هم نمی‌خورد.

4. تصمیم‌گیرنده مهم‌تر است یا تصمیم‌گیرندگان؟

فرض کنید که شما می‌خواهید یک جفت کفش بخرید. ممکن است از خانواده و دوستانتان نظر بپرسید یا اطلاعاتی در مورد این کفش در وبسایت‌های مختلف بخوانید، اما در نهایت این خودِ شما هستید که تصمیم می‌گیرید که این جنس را بخرید یا نه. در بازاریابی مصرفی، دقیقا همین اتفاق می‌افتد، یعنی اینکه تصمیم گیرنده اول و آخر، خودِ مصرف کننده است اما در بازاریابی صنعتی، قبل از اینکه خرید انجام بشود، باید افراد زیادی مثل مشاوران مالی، سهامداران، یا مدیران به توافق برسند.

حالا که با کلیت مفهوم بازاریابی مصرفی آشنا شدیم، بیایید در موضوع دقیق‌تر شویم و مرزهای آن را مشخص کنیم. واقعاً چه زمانی می‌توان روش بازاریابی ما را B2C نامید؟

و …

فهرست مطالب

مقدمه

بازاریابی مصرفی یا B2C چیست؟

تفاوت بازاریابی مصرفی و صنعتی در چیست؟

بررسی یک نمونه موردی

دیجیتال مارکتینگ چگونه بازاریابیB2C را دگرگون کرد؟

چگونه یک کمپین موفق B2Cبسازیم؟

روند خرید مصرفکنندگان در مدل B2C  چگونه است؟

در بازاریابی B2C چگونه مشتریان را شناسایی کنیم؟

نتیجه‌گیری

عنوان : بازاریابی مصرفی یا B2C چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 40

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

بازاریابی مصرفی یا B2C چیست

پاسخ دهید