پاورپوینت انواع سرویس ها در ساختمان ها

پاورپوینت انواع سرویس ها در ساختمان ها

دسته بندی:

قیمت: 12900 تومان

تعداد نمایش: 88 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 2 ژانویه 2022

به روز رسانی در: 2 ژانویه 2022

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت انواع سرویس ها در ساختمان ها

پاورپوینت انواع سرویس ها در ساختمان ها ppt در 48 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

بنا به گفته موبد اردشیر خورشیدیان (رئیس انجمن موبدان ایران) ایرانی‌ها نخستین قوم در جهان هستند که برای شست‌وشو گرمابه ساختند.

باید دانست که بزرگی حمام و امکانات آن به فاصله شهرها، میزان اهمیت شهر در دوره زمانی خودش و امکانات منطقه بستگی داشت. به همین علت بعضی از حمام‌های ایرانی مانند حمام سلطان امیر احمد کاشان در اوج تجمل و زیبایی ساخته شدند و برخی دیگر از گرمابه‌ها مانند گرمابه‌های قدیمی شهر تهران کاملا ساده و کوچک بودند.

 

 

قدیمی‌ ترین و کهن‌ ترین گرمابه‌های ایران

یکی از کهن‌ترین حمام‌ها یا گرمابه‌های ایرانی، گرمابه‌ای موسوم به “قلعه آب گرم” در شمال غربی سمنان است. قلعه آب گرم سمنان در واقع مجموعه‌ای از خانه، حمام و کاروانسرا می‌باشد. به جز شهر سمنان از دیگر حمام‌های عمومی و قدیمی ایران می‌توانیم به حمام بندر تجاری سیراف اشاره کنیم که در قرن سوم هجری قمری در کنار بازار و مسجد جامع شهر احداث شد. متاسفانه این حمام در حال حاضر تخریب شده است.

بعد از این زمان می توانیم اولین نشانه های حمام های عام المنفعه را به دوره سلجوقی نسبت بدهیم. پادشاهان سلجوقی برای افزایش محبوبیت خود تلاش فراوانی در ساخت مقبره، گنبد و بناهای عمومی داشتند تا بتوانند خاطره تلخ حمله مغول را در ذهن مردم ایران کم‌رنگ کنند. نمونه حمام‌های این دوران، دو گرمابه در ویرانه‌های شهر جرجان و حاشیه معبد آناهیتای کنگاور هستند.

 

 

معماری حمام و گرمابه‌ های ایرانی

تفاوت چندانی بین حمام‌های ایرانی و حمام‌های دیگر کشورها در گستره وسیع سرزمین‌های اسلامی وجود ندارد. چون در آن زمان به دلیل تمدن و فرهنگ قوی ایران بسیاری از عناصر معماری از سرزمین ما به سایر نقاط قلمرو اسلام در آسیا مرکزی و حتی اروپا گسترش یافت. در این دوران حمام‌ها با ویژگی مشترک از نظر هندسی ساخته می‌شد و کاملا نظم، تقارن و مرکزگرایی در معماری ظاهری آنها رعایت می‌شد.

 

 

سرویس‌ها – حمام / توالت

در خانه معمولاً یک سرویس توالت نزدیک ورودی و در بخش عمومی خانه،  و یک حمام در بخش خصوصی و نزدیک اتاق خواب‌ها طرح می‌شود. این دو فضا حداقل امکاناتی است که می‌توان برای سرویس بهداشتی یک خانه در نظر گرفت. می‌توان از یک سرویس در نزدیک اتاق خواب‌ها به طور مشترک و با رعایت تفکیک فضاها، برای توالت و حمام استفاده شود و توالت اصلی در نزدیکی ورودی و با دسترسی مهمان و نشیمن قرار گیرد.

 

 

روشویی

روشویی از نوع دیواری/کاسه‌ای یا کابینتی باید اندازه‌ای مناسب جهت شستشو (حدوداً ۴۰-۶۰سانتی‌متر طول و حداقل ۳۰سانتی‌متر عرض) داشته و در اطراف خود دارای سطحی گشاده و مناسب و تخت برای قرار دادن اشیاء باشد. ارتفاع مناسب برای روشویی ۸۰تا۹۰سانتی‌متر از زمین است. بهتر است عمق حوضچه برای روشویی کمتر از ۱۰سانتی‌متر نباشد.

 

 

فهرست

تاریخچه حمام‌ یا گرمابه ایرانی

حمام‌ سازی در دوره پیش از اسلام

قدیمی‌ ترین و کهن‌ ترین گرمابه‌های ایران

دوره ایلخانی و رواج ساخت بناهای عام‌المنفعه در ایران

عصر جدید حمام سازی در دوره پهلوی

معماری حمام و گرمابه‌ های ایرانی

خزینه، سربینه، بینه، گرمخانه

سرویس‌ها – حمام / توالت

موقعیت سرویس‌ها

تهویه در سرویس‌ها

کف/دیوار سرویس‌ها

روشویی

وان

شیر آلات

نکاتی که باید در طراحی سرویس‌ها توجه داشت

 

 

عنوان: پاورپوینت انواع سرویس ها در ساختمان ها

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 47 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید