پاورپوینت الگوبرداری سازه ای از طبیعت 

پاورپوینت الگوبرداری سازه ای از طبیعت 

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 175 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 20 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت الگوبرداری سازه ای از طبیعت

پاورپوینت الگوبرداری سازه ای از طبیعت ppt در 45 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

از ابتدای تمدن بشری ،دنیای پر جاذبه طبیعی منبعی بسیار غنی برای طراحان و مهندسان بوده است.صدای حرکت آب در رودخانه، رنگ های خیره کننده رنگین کمان، ساختار هوشمند کندوی عسل، تنها تعداد اندکی از عجایب طبیعی اند که باعث الهام بخشی و نوآوری در آثار دست ساخت انسان شده اند.اغلب اوقات بدون جستجو برای معنای عمیقتر و بدون سوال از فرم های طبیعی،رنگ ها و فرم هایی را که مارا احاطع کرده اند، تقلید می کنیم.

 

الگو برداری شکلی از طبیعت

در این روش تنها به تقلید از شکل در سازه پرداخته می شود و به مبانی و اصول سازه ای آن توجه نمی شود. بعنوان نمونه لایه های زمین منطبق با نیروهایی که به آن وارد می شوند، فرم مورد نظر خود را اختباس می کند. در حالیکه معماران با حذف و نادیده گرفتن این نیروها صرفا وضعیت موجود را برداشت می کنند.تبدیل ساختمانی ظاهرا طبیعی به واقعیت، عملی پر هزینه و در واقع غیر طبیعی است. علت این است که طبیعت از قانون حداقل انرژی استفاده می جوید، در صورتیکه برای ساختن ساختمانی شبه طبیعی با فرم های نا منظم باید انرژی بسیار زیادی صرف شود.

 

الگو برداری استعاره ای از طبیعت

گروهی از معماران پا را فراتر گذاشته و جدای از الگو برداری شکلی به منتزع کردن طبیعت در راستای ایجاد ساختاری متعادل، پایدار و ایستا پرداخته.این معماران در حالیکه به نمادها می پردازند همزمان به مفهوم دیگر واژه استعاره که ایجاد هماهنگی لازم بین راهکارهای سازه ای با ایده طرح می باشند، توجه می کنند. استعاره می تواند ما را از دام سطحی نگری در امام نگه دارد. بنابراین تاکید بر برترین ( استعاره ) به عنوان راهبردی خلاقانه در تقابل با سطحی نگری کاملا شایسته است.

 

الگو برداری از قوانین طبیعت

بهترین حالت ممکن این است که از قوانین طبیعت می باشد. به گونه ای که ممکن است در ظاهر هیچ نوع همگونی و تطابقی پیدا نشود. همچنین از آنجاییکه این قوانین در طبیعت عمومیت داشته ، لذا نباید برای بهره گیری از این قوانین یک نمونه خاص از طبیعت الهام گرفت. سازه های معماری با بهره گیری از این این قوانین نسبت به همه حالات دیگر به طبیعت نزدیک تر اند.

 

الگو های معماری و طبیعت

از قدیمی ترین نمونه های معماری باستان که به طور شاخص با الگو گرفتن از طبیعت  شکل گرفته، اهرام مصر است. اهرام سه گانه مصر به طور مشخص و در کنار آنها اهرام کوچکتر همچون سلسله کوههای مختلفی را بیان می کند. یرن اوتزن می گوید در طرح تاق های اپرای سیدنی و صفحات شیشه ای مقابل آن از حرکت طبیعی و دینامیکی بال یک پرنده در حال پرواز الگو گرفته است. اما از بناهای چند دهه اخیر که از فرم و شکلی طبیعی در قالب یک پرنده(عقاب) مورد استفاده قرار گرفته ،بنای فرودگاه جان اف کندی اثر اروسارنین است.این بنا پرنده ای بزرگ را می ماند که در حال فرود یا اوج گیری است،شکل عقاب مظهری برای کشور و پرواز به نشانه پروازهای خطوط هوایی است.

 

الگو گرفتن از حیوانات در معماری

استفاده از خصوصیات بدن حیوانات در بسیاری از تمدنهای بشری،این قابلیت را برای معماران ایجاد کرده است تا از تقلیدی سمبلیک برای ایجاد ارتباط بین ایده های خود و ایجاد ارزشهای جامع استفاده کنند.صفات مشخصه هر حیوان و هر کدام از اعضای بدن آنها(بال،پنجه،منقار و…) در ساخت بناها به منظور دستیابی به قدرت جادویی استفاده می شده است. از نمونه های استفاده شده فرمهای بدن حیوانات در معماری می توان از فرم دفاعی بدن لاکپشت،فرم سیال و آزاد بدن پرندگان و فرمهای محاطی حلزون نام برد.

 

عنوان: پاورپوینت الگوبرداری سازه ای از طبیعت

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 45 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت الگوبرداری سازه ای از طبیعت 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید