پاورپوینت استفاده از اعداد در معماری  

پاورپوینت استفاده از اعداد در معماری  

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 95 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 20 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت استفاده از اعداد در معماری

پاورپوینت استفاده از اعداد در معماری ppt در 47 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

از منظر هستی شناسی اسلامی، هستی از عوالم چندگانه ای تشکیل شده است که در پایین ترین مرتبه عالم ماده و طبیعت، و در بالاترین آن، ذات الهی وجود دارد. در این میان، عالم مثال یا ملکوت قرار دارد. چنین باوری معنای هر چه در عالم خاکی دیده می شود را در عوالم بالاتر می یابد. از این منظر هر پدیده ای در عالم طبیعت، سایه و تصویری از حقیقتی در عوالم بالاتر است. به عبارت دیگر، وجود هر شیء، در عالم ماده، آیه، نماد و نشانه ای از وجودی عظیم تر در عوالم بالاتر است و هر جزء از عالم طبیعت، به منزله آیینه ای است که صفتی از صفات خداوند را به تصویر می کشد.

 

نقش کیفی اعداد در طرح کلی و آرایه ها

استفاده از حروف و اعداد تمثیلی، یکی از روش های ورود به عالم مثالی است که برای ادراک ساحت های متعالی وجود به کار گرفته می شود. فیثاغورث و پیروانش معتقد بودند که اعداد صرفاً به دلیل جنبه کمی نیست که اهمیت دارند بلکه دارای جنبه کیفی نیز هستند و این جنبه کیفی اعداد است که آن حال و هوا و احساس را در ترکیباتشان ایجاد می کند. ریشه های نظری این موضوع در آرا بسیاری از فلاسفه قدیمی مانند آکونیاس حضور داشته و بعدها توسط فلاسفه ای اسلامی مانند اخوان الصفا نیز توسعه یافته است. این اندیشمندان معتقد بودند که جهانی که تعین پیدا کرده و در آن زندگی می کنیم بر اساس اعداد شکل گرفته است.

 

معنای اعداد در معماری

هندسه فصل مشترک فرم و فضا می باشد. به همین خاطر شناخت معانی هندسه های مختلف هم به درک معانی فرم و هم به درک معانی فضا کمک می کند

 

اهمیت نمادین اعداد

هر عدد و شکلی، اگر در مفهوم نمادین خود نگریسته شود پژواکی از وحدت و بازتاب کیفی است که در تن اصل درونی آن وحدت نهفته است.

 

فهرست

مقدمه: نمادپردازی در معماری اسلامی

نقش کیفی اعداد در طرح کلی و آرایه ها

نقش کمی و کیفی اعداد در معماری اسلامی

معنای اعداد در معماری

اهمیت نمادین اعداد

اهمیت نمادین اعداد

نمادها

منابع

عنوان: پاورپوینت استفاده از اعداد در معماری

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 47 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت استفاده از اعداد در معماری  

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید