پاورپوینت ارتباط معماری با موسیقی 

پاورپوینت ارتباط معماری با موسیقی 

دسته بندی:

قیمت: 33900 تومان

تعداد نمایش: 162 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 17 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت ارتباط معماری با موسیقی 

پاورپوینت ارتباط معماری با موسیقی ppt در 54 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

ارتباط هنرها با یکدیگر مسئله ایست که همواره از آن میان هنرمندان صحبت می شود. تأثیر گذاری و تأثیر پذیری هنرها بر یکدیگر همواره در طول تاریخ هنر، امری ایده پرور و پیشبرنده بوده است. با اینکه عده ای معماری را از هنرهای هفتگانه نمیدانند ، همواره هنر بر معماری و معماری بر هنر تأثیر بسیار چشمگیری داشته اند. برای دریافت معنی تأثیر موسیقی بر معماری و بالعکس، باید آنرا تجربه و مزه کرد . در تدوین این مقالهکه حول مباحث مربوط به دو هنر معماری و موسیقی سنتی ایرانی می گردد در ابتدا به تعاریف هر یک از این دو هنر موسیقی و معماری و همچنین پیدایش موسیقی اشاره و مشکلاتی که درراه بازشناسی تشابه و تقارن های معماری و موسیقی پرداخته شده و سپس سعی در مطرح کردن وجوه افتراق و همچنین رده بندی اشتراک بین دو هنر معماری و موسیقی شده است. در اینپژ وهش سعی شده تشابهات و تفاوتهای این دو هنر در چارچوب مفاهیم هنرهای اصیل ایرانی بررسی می شوند.

 

مفهوم موسیقی در بناها

از سردر بازار قیصریه که وارد میدان می‌شوید اگر با موسیقی ایران آشنا باشید احساس می‌کنید که دستگاه شور را برای شما زمزمه می‌کند اول طاقنماهای موزون را می‌بینید و این در آمد شور است که در چند پرده نزدیک به هم نواخته می‌شود آرام آرام پیش می‌روید تا به عالی قاپو می‌رسیم که همان شهناز است بعد به زیر افکن و قرود می‌آید و می‌رسد به مسجد شاه که همان گوشه اوج است و بعد مسجد شیخ لطف‌الله که گوشه سلمک را تداعی می‌کند تا دوباره می‌رسد به سر در قیصریه. بی شک یکی ار عمده دلایل سحر انگیزی فضاهای ایرانی همین پیوند با موسیقی است.

 

رابطه موسیقی و معماری

ساده ترین و پوسته ای ترین رابطه موسیقی ومعماری، که اتفاقا اغلب از آن سخن به میان می آید، شباهت ها، فصل های مشترک و اصطلاحات مشابه موسیقی و معماری است. برای مثال می گویند چون موسیقی دارای ریتم و ضرب آهنگ است و معماری هم از آنها بهره می گیرد پس از موسیقی بهره برده است. ولی موضوع به این سادگی و پیش پا افتادگی نیست. مسئله خیلی عمیق تر و ریشه ایست. درک بصری از اصوات و امواج محیط پیرامون و طبیعت، در آفریدن هر دو دخیل هستند.  اگر از این منظر به بحث بنگریم حتی به این نتیجه می رسیم که بیشتر، موسیقی از معماری بهره برده است.

 

ارتباط معماری ایران با موسیقی

موسیقی اصیل ایرانی با اینکه به قول استاد حسین علیزاده تصویری نیست، ولی باز خاطره اماکن و شهرهای مختلف را زنده می کند. موسیقی هر ناحیه از ایران با همان توضیحات قبلی شکل گرفته و تکامل پیدا کرده است. با گوش دادن به تاریخ موسیقی اصیل، می توانید در ابتدا خود را در کوچه باغهای شیراز و اصفهان دو صده قبل و شاید بیشتر بیابید. هر چه به آثار متأخر نزدیک می شویم خود را بیشتر در فضاهای شهری می یابیم تا اینکه بالاخره از تهران قدیم، لاله زار، سنگلج و غیره سر در می آوریم.

 

 

فهرست

مقدمه

مفهوم موسیقی در بناها

رابطه موسیقی و معماری

ریتم

ریتم در موسیقی

ریتم در معماری

فضا  ، عامل پیوند معماری و موسیقی

احتمالا ابتدا موسیقی از اقلیم و سپس معماری از هر دو تأثیر گرفته است

ارتباط معماری ایران با موسیقی

نمونه هایی از معماری متأثر از موسیقی و موسیقی متأثر از معماری

معماری، منبع الهام آفرینش موسیقی

موسیقی، منبع الهام آفرینش معماری

منابع

 

 

عنوان: پاورپوینت ارتباط معماری با موسیقی

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 54 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت ارتباط معماری با موسیقی 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید