پاورپوینت اتمسفر یا جو زمین چیست

پاورپوینت اتمسفر یا جو زمین چیست

دسته بندی:

قیمت: 39800 تومان

تعداد نمایش: 314 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 16 جولای 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت اتمسفر یا جو زمین چیست

پاورپوینت اتمسفر یا جو زمین چیست شامل 22 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

جو زمین لایه ای از گازهایی است که معمولاً با نام هوا شناخته می شود و توسط گرانش زمین حفظ می شود و سیاره زمین را احاطه کرده است. جو زمین با اعمال فشار اجازه می دهد تا آب مایع در سطح زمین وجود داشته باشد ، اشعه ماورا بنفش خورشید را جذب می کند ، از گرم شدن سطح زمین به دلیل اثر گلخانه ای جلوگیری می کند و مانع تغییرات دمایی شدید بین شب و روز می شود.

جو زمین زمین دارای یک سری لایه ها است که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. این لایه ها از سطح زمین به سمت بالا شامل تروپوسفر ، استراتوسفر ، مزوسفر ، ترموسفر و اگزوسفر هستند. اگزوسفر به تدریج در قلمرو فضای بین سیاره ای محو می شود.

ترکیب هوا ، دما و فشار جوی با توجه به ارتفاع متفاوت است و هوای مناسب برای استفاده در فتوسنتز توسط گیاهان زمینی و تنفس حیوانات فقط در تروپوسفر زمین و در اتمسفر  مصنوعی یافت می شود. در ادامه مبحث توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

تاریخچه جو زمین

در رابطه با تاریخچه شکل گیری جو زمین باید بدانید که از زمان شکل گیری به صورت اتمسفر هیدروژنی بسیار تغییر کرده است و چندین بار به طرز چشمگیری تغییر یافته است. به عنوان مثال ، رویداد بزرگ اکسیداسیون ۲.۴ میلیارد سال پیش ، اکسیژن موجود در جو را از  فاقد اکسیژن به سطوح نزدیک به امروز افزایش داده است. انسان همچنین از طریق آلودگی هوا ، به ویژه از زمان صنعتی شدن باعث تغییرات قابل توجهی در ترکیب اتمسفر شده است که منجر به تغییرات محیطی مانند تخریب لایه ازن و گرم شدن کره زمین شده است.

حقایقی در رابطه با جو زمین

تحقیق درباره جو زمین در طول تاریخ بشر همواره وجود داشته تا نادانسته های انسان از این فضای نامتناهی کامل شود. سوالاتی از قبیل اینکه جو زمین چقدر است؟ و یا جو زمین چند متر است؟ پرسش هایی است که مدت ها ذهن بشر را درگیر خود کرده بود و با پیشرفت دانش و با گذشت زمان پاسخ داده شد. اکنون جو زمین و فاصله آن و جو زمین و ارتفاع آن کاملا ارزیابی شده و مشخص شده است.

فاصله زمین تا جو از سطح زمین تا ارتفاع ۱۰٫۰۰۰ کیلومتر (۶٫۲۰۰ مایل) بالاتر ادامه دارد. ۹۹%  جو در فاصله ۳۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دارد. هوای اطراف زمین تا ارتفاع ۱۰۰۰ کیلومتر این سیاره را پوشش می دهد و به ما و همه موجودات دیگر امکان تنفس می دهد.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

تاریخچه جو زمین

حقایقی در رابطه با جو زمین

دمای خارج از جو زمین سرد است یا گرم؟

جو زمین چند لایه دارد؟

جو زمین چه اهمیتی برای ما دارد؟

عنوان : پاورپوینت اتمسفر یا جو زمین چیست

تعداد صفحات : 22

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت اتمسفر یا جو زمین چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید