پاورپوینت ابژه و روابط ابژه ای چیست

پاورپوینت ابژه و روابط ابژه ای چیست

دسته بندی:

قیمت: 31000 تومان

تعداد نمایش: 472 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 14 اکتبر 2020

به روز رسانی در: 27 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت ابژه و روابط ابژه ای چیست شامل 28 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان کاربرد دارد .

پاورپوینت ابژه و روابط ابژه ای چیست

پاورپوینت ابژه و روابط ابژه ای چیست شامل 28 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

رویکرد روابط اُبژه‌ای بخشی از روانکاوی است، که برخلاف ایده‌های زیگموند فروید -که مهمترین انگیزاننده‌ها‌ی بشر را رانه‌های جنسی و پرخاشگری در نظر می‌گرفت- پیشنهاد می‌دهد که مهمترین انگیزاننده‌ی بشر نیاز به تماس با دیگران، یا به عبارتی نیاز برای تشکیل ارتباط با دیگران است.

هدف تحلیل‌گران روابط اُبژه‌ای کمک به افراد است تا تصاویر ذهنی اولیه‌ای را واکاوی کنند که احتمالاً در دشواری‌های حال حاضر فرد در ارتباط با دیگران مؤثر است، آن‌ها کمک می‌کنند افراد کارکردهای بین‌فردی‌شان را رشد دهند.

مفاهیم اولیه در رویکرد روابط اُبژه‌ای

در بافت نظریه‌ی روابط اُبژه‌ای، واژه‌ی «اُبژه» به موجودات بی‌جان اشاره ندارد، بلکه به دیگری‌های مهمی که فرد با آن‌ها ارتباط دارد -غالباً مادر، پدر، یا مراقب اولیه‌ی فرد- اشاره دارد. در برخی موارد، واژه‌ی اُبژه ممکن است برای اشاره به بخشی از یک فرد مورد استفاده قرار گیرد، برای مثال پستان مادر، یا بازنماییِ ذهنیِ دیگری‌های مهم.

نظریه‌پردازان روابط ابژه‌ای روی اهمیت تعامل‌های اولیه‌ی خانوادگی -به طور ابتدایی‌تر ارتباط مادر-نوزاد- در رشد شخصیت پافشاری می‌کنند. اعتقاد بر این است که نوزادان در ارتباط با دیگران، بازنمایی‌هایی ذهنی از خودشان شکل می‌دهند که این تصاویر درونی به طور معناداری در ارتباط‌های بین‌فردیِ آتی افراد در زندگی اثر می‌گذارد. از آن‌جا که ارتباط در هسته‌ی مرکزی نظریه‌ی روابط اُبژه‌ای قرار دارد، از این‌رو اتحاد درمانگر-مُراجع برای موفقیت درمان اهمیت ویژه‌ای دارد.

همچنین واژه‌ی «روابط اُبژه‌ای» به پویایی روابط نهادینه شده‌ی بین خود و دیگری‌های مهم (اُبژه‌ها) اشاره دارد. یک واحد رابطه‌ی اُبژه‌ای شامل بازنمایی‌های ذهنیِ زیر است:

۱) اُبژه به مثابه ادراک خود

۲) خود در ارتباط با اُبژه

۳) ارتباط بین خود و اُبژه

برای مثال، یک نوزاد ممکن است این‌طور فکر کند:

۱) «مادر من خوب است چون وقتی که من گرسنه‌ام او به من غذا می‌دهد» (بازنماییِ اُبژه)

۲) «چون من خوب هستم او از من مراقبت می‌کند» (بازنماییِ خود در ارتباط با اُبژه)

۳) «من مادرم را دوست دارم» (بازنماییِ رابطه)

اُبژه‌های درونی در طول نوزادی از طریق تجارب تکرارشونده با مراقب اولیه شکل می‌گیرند. این تصاویر لزوماً بازنمود واقعیت نیستند، اما به طور سوبژکتیو توسط توانایی‌های شناختیِ محدود نوزاد ساخته می‌شوند. در یک پروسه‌ی رشد سالم، این بازنمایی‌هایِ ذهنی در طول زمان تکامل می‌یابند، حالی که در یک پروسه‌ی رشدی ناسالم، آن‌ها در یک سطح ناپخته باقی می‌مانند. این تصاویر درونی کیفیات پایداری دارند و به مثابه الگویی برای روابط آتی عمل می‌کنند.

مفهوم پایه‌ای رویکرد روابط اُبژه‌ای «دوپاره‌سازی» است، که می‌تواند به مثابه تفکیک ذهنی اُبژه به بخش‌های «خوب» و «بد» توصیف گردد، که متعاقب آن، سرکوب بخش «بد»، یا جنبه‌های اضطراب-برانگیز است.

نوزادان دوپاره‌سازی را در ابتدا در ارتباط‌شان با مراقبان اولیه تجربه می‌کنند: مراقبان «خوب» هستند وقتی که تمام نیازهای نوزاد را برآورده می‌کنند و «بد» هستند زمانی که حاضر نیستند.

در ابتدا، این دو جنبه از اُبژه (مراقب) در ذهن نوزاد تفکیک شده هستند، و در فرایندی مشابه زمانی که نوزاد بخش‌های خوب و بد خود را درک می‌کند نیز رخ خواهد داد. اگر مادر بتواند به طور رضایت‌بخشی نیازهای نوزاد -یا به زبان نظریه‌ی روابط اُبژه‌ای- اگر مادر بتواند «به اندازه‌ی کافی خوب» باشد، نوازد می‌تواند هر دو جنبه‌ی مادر را ادغام کند و بدین‌سان، با تعمیم آن، «خود» را به شکل یکپارچه ادراک کند.

اگر مراقب نتواند به طور رضایت‌بخشی نیازهای نوزاد را برآورده کند، نوزاد ممکن است جنبه‌های «بد» مادر و خودش را سرکوب کند، که این موجب خواهد شد در آینده در روابط‌اش به مشکل بر بخورد.

و …

 

فهرست مطالب

مقدمه

مفاهیم اولیه در رویکرد روابط اُبژه‌ای

رشد و تاریخچه‌ی رویکرد روابط اُبژه‌ای

اهداف درمان روابط اُبژه‌ای

تکنیک‌های روابط اُبژه

محدودیت‌های رویکرد روابط اُبژه‌ای

 

عنوان :  ابژه و روابط ابژه ای چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 28

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

htsp 2%D9%88%D8%A7%D8%A8%DA%98%D9%87 %D9%88 %D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7 %D8%A7%D8%A8%DA%98%D9%87 %D8%A7%DB%8C %DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید