پاورپوینت ابرهای ماژلانی چیست

پاورپوینت ابرهای ماژلانی چیست

دسته بندی:

قیمت: 39800 تومان

تعداد نمایش: 119 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 12 جولای 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت ابرهای ماژلانی چیست شامل 20 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

ابرهای ماژلانی شامل دو ابر کوچک و بزرگ در نیمکره جنوبی آسمان است که جز کهکشان‌های نامنظم به شمار می‌آید؛ این دو جرم جز نزدیک‌ترین کهکشان‌ها به راه‌شیری نیز محسوب می‌شود و تصور بر این است که تحت تأثیر گرانش شدید کهکشان راه‌شیری قرار گرفته و تاکنون چندین بار به عنوان قمر به دور ما چرخیده‌ است.

ابر ماژلانی بزرگ کهکشانی در همسایگی راه‌شیری است و چهارمین پدیده بزرگ در خوشه کهکشانی محلی است که به همراهی ابر ماژلانی کوچک یک جفت را تشکیل می‌دهد.

 در مطالعات اخیر این کهکشان بخشی از سیستم ماهواره‌ای کهکشان راه‌شیری نیست؛ این کهکشان از ستارگان جوان بسیاری تشکیل شده و در دسته کهکشان‌های نامنظم قرار می‌گیرد که به همراه ابر ماژلانی کوچک توسط فردینان ماژلان کشف شد و به افتخار وی این دو جرم را به نام ماژلان ثبت کردند.

تاریخچه رصدی ابر ماژلانی بزرگ

نخستین کسانی که با ابر ماژلانی بزرگ و کوچک آشنا شد، دریانوردان و سیاحان قدیم عرب بودند که از دیرباز به سواحل خاوری آفریقا سفر می‌کردند، پس از آن نخستین اشاره مستند به این دو کهکشان توسط اخترشناس ایرانی یعنی عبدالرحمان صوفی در کتاب صورالکواکب بود که متعلق به سال ۹۶۴ میلادی است؛ وی در کتابش نیز رصد اعرابی را گزارش می‌کند که ابرهای ماژلانی را مشاهده کرده‌اند و به رصد خود اشاره‌ای نمی‌کند.

پیدایش ابرهای ماژلانی

در نخستین سفر فردینان ماژلان دریانورد پرتغالی و همکارانش به دور سیاره زمین زمان بسیاری صرف بررسی آسمان نیمکره جنوبی شد؛ طی این بررسی دو جرم ابر مانند کشف شد که با چشم غیر مسلح به راحتی قابل رؤیت است. همانطور که گفته شد کاشف این دو جرم فردینان ماژلان بود که به افتخار آن نیز این دو ابر را ماژلانی نام گذاری کردند.

قمر کهکشان راه‌شیری

ابرهای ماژلانی شامل دو ابر کوچک و بزرگ در نیمکره جنوبی آسمان است که جز کهکشان‌های نامنظم به شمار می‌آید؛ این دو جرم جزو نزدیک‌ترین کهکشان‌ها به راه‌شیری نیز محسوب می‌شود و تصور بر این است که تحت تأثیر گرانش شدید کهکشان راه‌شیری قرار گرفته و تاکنون چندین بار به عنوان قمر به دور ما چرخیده‌ است.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

تاریخچه رصدی ابر ماژلانی بزرگ

پیدایش ابرهای ماژلانی

قمر کهکشان راه‌شیری

ابرهای ماژلانی چیست؟

فاصله ابر ماژلانی بزرگ

ویژگی‌های ابر ماژلانی بزرگ

ابر ماژلانی کوچک

ستاره R136a1

کشف ستاره R136a1

مرگ R136a1

عنوان : پاورپوینت ابرهای ماژلانی چیست

تعداد صفحات : 20

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت ابرهای ماژلانی چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید