پاورپوینت آیت الله هاشمی رفسنجانی

پاورپوینت آیت الله هاشمی رفسنجانی

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 79 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 28 آگوست 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت آیت الله هاشمی رفسنجانی

پاورپوینت آیت الله هاشمی رفسنجانی شامل 30 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

اکبر هاشمی ‌رفسنجانی فرزند علی در سال 1313 ش در روستای نوق بهرمان از توابع رفسنجان متولد شد. ایشان در پنج سالگی به‌مکتب رفت و تا چهارده سالگی ضمن کشاورزی تحصیل می‌نمود. در سال 1327 برای تحصیل علوم دینی به قم عزیمت کرد. وی در مدت هفت سال دروس سطح را به‌پایان رساند و پس از آن دوره‌ی خارج فقه و اصول را آغاز، و نهایتا به درجه اجتهاد در علوم دینی رسید.

ایشان در زمان تحصیل در حوزه علمیه قم از محضر اساتید برجسته‌ی متعدد؛ همچون آیات عظام بروجردی، امام‌خمینی، داماد، گلپایگانی، شریعتمداری، حایری یزدی، مرعشی نجفی، علامه طباطبائی، زاهدی و منتظری بهره جست.

آیت‌الله رفسنجانی در حوزه تالیف و نگارش کتاب، از خود آثاری به‌جای گذاشت. برخی از این آثار مربوط به دوران قبل از انقلاب و برخی دیگر به دوران بعد از انقلاب است. «امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار»، «تفسیر راهنما»، «فرهنگ قرآن (کلید راهیابی به موضوعات و مفاهیم قرآنی)»، «مجموعه خاطرات روزانه هاشمی، دوران مبارزه،» «سرگذشت فلسطین»، «کارنامه و خاطرات سال‌های 1357 و 1358: انقلاب و پیروزی»،«کارنامه و خاطرات سال 1359: انقلاب در بحران» و «جهان در عصر بعثت» از جمله آثاری هستند که ایشان از خود به‌جای گذاشت. ایشان همچنین از سوی دانشگاه تهران دکترای افتخاری علوم‌سیاسی را اخذ نمود.

فعالیت‌های سیاسی

قبل از انقلاب:

آیت‌الله رفسنجانی بیش از آنکه به‌عنوان یک شخصیت علمی شناخته شده باشد، به‌عنوان یک چهره سیاسی مطرح است و این‌هم به‌خاطر فعالیت‌های فراوان سیاسی ایشان در دوران قبل از بعد از انقلاب است. با مراجعه به اسناد معتبر تاریخی می‌توان همواره از ایشان در مناسبت‌های مختلف سیاسی نام و نشانی پیدا کرد.

  1. 1. حمایت از نهضت امام‌خمینی:

آیت‌الله رفسنجانی در دوران پیش از انقلاب و در طول نهضت امام‌خمینی به‌ صورت یک عضو فعال و همیشه در صحنه حضور داشته است. نمونه‌ بارز حمایت ایشان از امام‌خمینی، حرکتی بود که ایشان به‌همراه دیگر علما در اعتراض به زندانی شدن امام انجام دادند. اینان که بعدا در ادبیات سیاسی به‌عنوان «مهاجرین» شناخته شدند، به‌سمت تهران حرکت کردند و با اجتماع در جلوی شهربانی اعلام داشتند یا امام را بدون قید و شرط آزاد کنند و یا اینکه ما را همانند ایشان به زندان بفرستند.

حضور فعال ایشان در تمامی صحنه‌ها مایه قوت قلب مردم خصوصا در شهر قم شده بود. به‌همین سبب شاه و ماموران ساواک به‌منظور فروکش کردن آتش انقلاب در قم، چاره را در آن دانستند که افراد موثر را دستگیر و روانه زندان کند. از این‌روی ایشان را به‌همراه آقای ربانی‌شیرازی، بدون در دست داشتن هرگونه سند و مدرکی، دستگیر کردند و به ‌زندان بردند.

از دیگر موارد زندان رفتن ایشان می‌توان به دوران پس از ترور منصور در اواخر سال 1343 و همچنین سال 1346 اشاره کرد. در مجموع ایشان مدت 4 سال و 5 ماه را در زندان‌های رژیم پهلوی به‌سر برد.

ایشان همچنین پس از حمله رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه و قبل از ماجرای پانزده خرداد توسط رژیم دستگیر شد و به‌عنوان اولین طلبه‌ی سرباز به پادگان باغ شاه اعزام شد. همین امر باعث شد تا امام‌خمینی بلافاصله پیکی به سربازخانه روانه سازد و طی پیامی به ایشان و دیگر روحانیون، آنان را به استقامت بیشتر در راه نهضت و عمل بر اساس رسالت سنگینی که به‌عهده دارند، توصیه کند.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

فعالیت‌های سیاسی

قبل از انقلاب

بعد از انقلاب

جمع‌بندی

عنوان : آیت الله هاشمی رفسنجانی

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 30

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

آیت الله هاشمی رفسنجانی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید