پاورپوینت آلودگی نوری در شهر و راه های کاهش آن

پاورپوینت آلودگی نوری در شهر و راه های کاهش آن

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 176 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 آوریل 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت آلودگی نوری در شهر و راه های کاهش آن

پاورپوینت آلودگی نوری در شهر و راه های کاهش آن شامل 24 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

در نورپردازی شهری توجه به طراحی صحیح آن موضوعی حائز اهمیت است و به منظور کنترل آلودگی نوری باید اقدامات جدی برای آن در نظر گرفت.

یک نورپردازی ایده آل، در هر مکان، در فضاهای داخلی و فضاهای شهری باید بر اساس درک صحیحی از موضوع نورپردازی انجام گردد. در غیر این صورت نوعی آلودگی نوری ایجاد می شود و در نتیجه کیفیت محیط زیست پایین می آید.

آلودگی نوری چیست؟

آلودگی نوری در اثر وجود بیش از حد نورهای مصنوعی در مکان های مختلف ایجاد می شود. هنگامی آلودگی نوری رخ می دهد که برخی مکان های غیر ضروری با نور روشن شوند.

آلودگی نوری را می توان در شهرها در اثر نورپردازی و مسیر نامناسب انتشار نور لامپ ها و چراغ ها در مکان های مختلف مشاهده نمود.

نور ناشی از این لامپ ها و منابع روشنایی به سمت بالا و در واقع آسمان منعکس می شود و آلودگی نوری ایجاد می گردد. منابعی از جمله نورهای غیرضروری، نورهای بیش از حد تابنده، نورپردازی نامطلوب و طراحی غیر اصولی لامپ ها و چراغ ها از جمله منابع نوری هستند که منجر به آلودگی می شوند.

علاوه بر آن ها، خیرگی یکی از موضوعاتی است که در بحث آلودگی نوری می تواند مشکل ساز باشد. آلودگی نوری ناشی از خیرگی هنگامی که میزان نور بیش از حد مجاز است ایجاد می شود. این آلودگی، حسی آزاردهنده برای بیننده در میدان دید به وجود می آورد.

خیرگی به دلیل پخش نامتعادل و غیر یکپارچه نور در میدان دید صورت می گیرد که با کاهش روشنایی و یا اصلاح زاویه دید، میزان آن را می توان کاهش داد. در صورت خارج شدن نورپردازی از روند منطقی و استاندارد، مشکلات جدی برای انسان و محیط زیست ایجاد می شود.

آلودگی نوری نه تنها از نظر اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی موجب بروز مشکلات بی شمار می شود، بلکه دیگر نمی توان با انعکاس نور بیش از حد به آسمان، آن را رصد نمود. هر منبع نوری که نور را در فضاهای شهری به سمت آسمان هدایت کند، عاملی برای آلودگی به شمار می آید.

در این مبحث قصد داریم به منظور کاهش آلودگی نوری در فضاهای شهری راهکارهای سودمندی به شما پیشنهاد دهیم. با استفاده از این راهکارها میزان اتلاف انرژی و مضرات زیست محیطی را می توان کاهش داد.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

آلودگی نوری چیست

اثر آلودگی نوری بر انسان

اثر آلودگی نوری بر حیوانات

راهکارهای کاهش آلودگی نوری در شهرها

راهکارهای دیگر کاهش آلودگی نوری

نکات پایانی

عنوان : پاورپوینت آلودگی نوری در شهر و راه های کاهش آن

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 24

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت آلودگی نوری در شهر و راه های کاهش آن

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید