پاورپوینت آشنایی با مفهوم فمینیسم

پاورپوینت آشنایی با مفهوم فمینیسم

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 112 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 17 جولای 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت آشنایی با مفهوم فمینیسم

پاورپوینت آشنایی با مفهوم فمینیسم شامل 29 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

واژه «فمینیست» نخستین بار در 1871 میلادی در یک متن پزشکی به زبان فرانسه برای تشریح گونه‌ای وقفه در رشد اندام‌ها و خصایص جنسی بیماران مردی که تصور می‌شد از خصوصیات زنانه یافتن تن خود رنج می‌برند نوشته شده است. استفاده از این واژه تا دهه 60 و 70 میلادی، برای اشاره به تشکل‌های زنان مرسوم نبود.

از این واژه تعاریف متعددی ارائه شده است. فمینیسم را گاهی به جنبش‌های سازمان‌یافته برای احقاق حقوق زنان و گاه به نظریه‌ای که به برابری زن و مرد از جنبه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حقوقی معتقد است، معنا کرده‌اند. روزالیند دلما می‌نویسد: «دست‌کم می توان گفت [فمینیست] کسی است که معتقد باشد زنان به دلیل جنسیت گرفتار تبعیض هستند، که نیازهای مشخصی دارند که نادیده و ارضا نشده می ماند، که لازمه ارضای این نیازها تغییری اساسی در نظام اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است. » این واژه با اندکی تغییر در لفظ در زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی به یک معنا به کار می‌رود و از ریشه Feminine که معادل Feminin در فرانسوی و آلمانی می‌باشد اخذ شده است. کلمه Feminin به معنای زن یا جنس مونث است که خود از ریشه لاتینی Femina گرفته شده است.

 

 

تاریخ فمینیسم

در مورد سرگذشت فمینیسم معمولا سه دوره تاریخی ذکر می‌شود که به موج اول، موج دوم و موج سوم معروف شده است.

الف) موج اول: برخی شروع موج اول فمینیسم را که به «جنبش حق رای» معروف شد، از سال 1792 (زمان انتشار مقاله‌ای از نویسنده انگلیسی به نام ماری ولستون کرافت، با عنوان «دادخواستی برای زنان») دانسته‌اند. این کتاب که علیه ژان ژاک روسو و موضع انقلاب فرانسه و بورژوازی کشورهایی که دختران را از برابری منع می‌کرد نوشته شده بود، زمینه‌های طرح مباحث حقوق زنان را پس از انقلاب فرانسه در کشورهای غربی بیش از پیش فراهم کرد.

در انگلستان، به سال 1825م نخستین بیانیه در دفاع از اعلامیه حقوق و وظایف زنان (که در آن از باز شدن درهای مشاغل عمومی به روی زنان) با امضای ویلیام تامسون انتشار یافت. در فرانسه، اعلامیه حقوق و وظایف زنان که در آن بازشدن درهای مشاغل عمومی به روی زنان مطالبه شده بود توسط مجله زنان (1848-1838) منتشر شد. در دهه 1840، جنبش حقوق زنان در ایالات متحده آمریکا با پیمان آبشار سنکا (1848) آغاز شد و دستاورد آن اعلامیه «احساسات» بود که در این اعلامیه ستمدیدگی تاریخی زنان، آزادی و برابری زنان در عرصه‌های اقتصادی، آموزشی، اجتماعی و سیاسی تاکید می‌کرد، که در اعلامیه استقلال آمریکا انعکاس یافت. این گردهمایی را شروع سازمان‌دهی مستقل زنان بر اساس منافع خاص خودشان می‌دانند. در پی آن الیزابت کدی استانتن، انجمن ملی حق رای زنان را تاسیس کرد. بریتانیا از دهه 1840م به بعد شاهد پدید آمدن جنبش‌های حق رای زنان بود.

به‌هرصورت، گسترش جنبش زنان در نیمه قرن نوزدهم سبب شده است که بسیاری، آغاز موج اول را نیمه قرن 19 بدانند. در نیمه دهه 1880م برخی ایالت‌های آمریکا به زنان حق رای دادند اما انگلستان به عنوان اولین کشور غربی در سال 1918م و پس از او امریکا در سال 1920م حق رای زنان را به رسمیت شناختند.

و …

 

فهرست مطالب

مقدمه

تاریخ فمینیسم

ویژگی‌های موج سوم

حوزه های مختلف فمینیسم

اخلاق فمینیستی

الهیات فمینیستی

معرفت‌شناسی فمینیستی

فمینیسم و علوم اجتماعی

فمینیسم و زبان

عنوان : پاورپوینت آشنایی با مفهوم فمینیسم

تعداد صفحات : 29

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت آشنایی با مفهوم فمینیسم

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید