پاورپوینت آشنایی با معماری ارگانیک

پاورپوینت آشنایی با معماری ارگانیک

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 126 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 25 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت آشنایی با معماری ارگانیک

پاورپوینت آشنایی با معماری ارگانیک  ppt در 45 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

معماری ارگانیک

انسان جدا از طبیعت نبوده و نیست، هر چند در ادوار مختلف ساز جدایی را نواخته، هم چنان بخش غیر قابل تفکیک این کلیت پیچیده بوده است. هم اکنون که اکثر مردم دنیا در شهرهای محصور در آهن و بتن و سیمان شهرهایی خاکستری و دودآلود به سر می برند، این فقدان خود را بیشتر آشکار می نماید. اینجا ست که بهتر است به گذشته برگشت؛ این که چه راهی را طی کرده ایم تا به اینجا برسیم و چه راهی پیش روی ماست. طبیعت همیشه قوانین و آداب خویش را داشته و دارد؛ و ما به عنوان طراحان و سازندگانی که در این طبیعت قصد خلق داریم باید قوانین را بشناسیم، باید از تجربه های پیشینیان در برخورد با طبیعت الگو یا عبرت بگیریم.

 

 

آشنایی با تاریخچه معماری ارگانیک

معماری ارگانیک در آمریکا در قرن ۱۹ توسط فرانک فرنس و لویی سالیوان شکل گرفت، اوج شکوفایی این نظریه را می‌توان در نیمه اول قرن بیستم در نوشتارها و طرح های فرانک لوید رایت مشاهده کرد، به اعتقاد فرانک فرنس براساس نظریه ارگانیک همه فرم‌های طبیعی پویا هستند.

سالیوان از پایه‌گذاران مکتب شیکاگو و معماری مدرن در آمریکا بود و اعتقاد بسیار زیادی به فرم‌های طبیعی و سبک ارگانیک داشت، سالیوان به روشی معتقد بود که مشابه پروسه خلقت در طبیعت بود، او برای اولین‌بار اصطلاح فرم تابع عملکرد را بیان نمود. سالیوان فرم تابع عملکرد را در پروسه رشد و حرکت طبیعی می‌دید.

 

 

رگه‌های معماری ارگانیک در معماری ایرانی

با نگاهی به روستاها و بناهای تاریخی ایران زمین می‌بینیم، بناهایی با قدمتی چند هزار ساله کاملاَ مطابق با شرایط محیط زیست خود طراحی شده‌اند و با موقعیت قرار گیری خود نهایت تطابق را ایجاد نموده اند. ازجمله روستای ابیانه نطنز که برای ساخت خانه‌ها از خاک همان منطقه استفاده شده و سبب رنگ دلنشین خانه ها و مجموعه شده است.

 

 

نظریات معماران سبک ارگانیک

لئوناردوداوینچی به طبیعت اعتقاد داشت او با کلامی دانته وار نوشته است ” نقاشی فرزند زاده طبیعت است ” و با اشراف به دیرینگی ازلی طبیعت، تا به آن‌جا پیش رفت که معتقد بود ” نقاشی پایدار می‌ماند زیرا، مستقیماََ از طبیعت سرچشمه می‌گیرد، درحالی‌که موسیقی بلافاصله پس از اجرا می‌میرد، این باور، احترام تعصب آمیز و سر سپردگی وی را به طبیعت نشان می‌دهد. به نظر او هنر باید با طبیعت سازگار باشد، تصویر کلی او از خلاقیت گونه‌ای “نوآوری ضمن حفظ وفاداری” به طبیعت بوده است.

 

 

فهرست

آشنایی با معماری ارگانیک

معماری ایرانی؛ معماری ارگانیک

معماری ایرانی پیش از اسلام

حفظ طبیعت با حداقل تصرف در آن

معماری ایرانی بعد از اسلام

توجه به مصالح بوم آورد؛ راز موفقیت هنر معماری ایران!

رگه‌های معماری ارگانیک در معماری ایرانی

استفاده از مواد و مصالح بومی

قوی ترین و قدیمی ترین ساخت و ساز ها

نظریات معماران سبک ارگانیک

مبانی نظری معماری ارگانیک

آشنایی با تاریخچه معماری ارگانیک

معماری فولدینگ

معماری بیونیک

معروف‌ترین معمار سبک ارگانیک

خانه‌ی آبشار رایت در پنسیلوانیا

سبک معماری ارگانیک خانه آبشار

ویلا‌ی شل

کاخ مروارید شمس پهلوی در مهرشهر کرج

 

 

عنوان: پاورپوینت آشنایی با معماری ارگانیک

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 45 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت آشنایی با معماری ارگانیک

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید