پاورپوینت آشنایی با جنگ چالدران

پاورپوینت آشنایی با جنگ چالدران

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 259 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 24 سپتامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت آشنایی با جنگ چالدران

پاورپوینت آشنایی با جنگ چالدران شامل 25 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

یکی از مهمترین جنگ های تاریخ خاورمیانه جنگ چالدران است. این جنگ مثل خیلی از حوادث تاریخی نیست که در پاورقی یک مجله بتوان، درموردش سخن گفت. در واقع نبرد چالدران توانست با تعیین مرزهای امپراطوری صفوی و امپراطوری عثمانی، سبب شکل گیری خاورمیانه مدرن شود.

دو امپراتوری در اوایل قرن ۱۶، برای شرق ترکیه و هلال حاصل خیز( عراق و سوریه بزرگ) رقابت می کردند. یکی از این امپراطوری ها، امپراطوری عثمانی در غرب ترکیه و قسطنطنیه بود. درحالیکه گروه حاکم ترک بود، اغلب ساکنان مسیحیان بالکان بودند. امپراتوری دیگر که امپراتوری صفوی نام داشت،  حاصل دوران جدید بود. این امپراتوری که ترکیبی از نژاد کرد، فارس و ترک بودند توسط شاه اسماعیل رهبر صوفیان شیعه صفوی بنیان گذاری شد. امپراتوری صفوی کار خویش را با مجموعه ای از فتوحات در آذربایجان و شمال غربی ایران شروع کرد. شاه اسماعیل نه سال بعد، تمام فلات ایران و بغداد را تصاحب کرد. سلطان سلیم امپراتور عثمانی بعد از این حوادث، تصمیم به مقابله با صفویان گرفت و قبال ترک شرق ترکیه را سرکوب کرده و به چالدران رسید، محلی که صفوی ها و عثمانی ها بایکدیگر در ۲۳ اگوست ۱۵۱۴ مبارزه کردند.

اولین نبرد دولت صفوی با عثمانی جنگ چالدران، بود که  در شمال غربی ایران در نزدیکی شهرستان چالدران، در اول شهریور سال ۸۹۳ خورشیدی رخ داد؛ در نتیجه،  سپاهیان عثمانی به فرماندهی سلطان سلیم اول ( حکومت ۹۱۸–۹۲۶ ه‍.ق/ ۱۵۱۲–۱۵۲۰ میلادی) بر سپاه صفوی به فرماندهی شاه اسماعیل اول ( حکومت ۹۰۷–۹۳۰ ه‍.ق/۱۵۰۱–۱۵۲۴) پیروز شدند. اخبار این جنگ که رویارویی دو قدرت بزرگ آن روز جهان بود در کشورهای اروپایی به خصوص در ایتالیا که دولت شهرهای آن ایران را سدی محکم دربرابر عثمانی قلمداد می کردند،  بازتاب داشت.

 و …

فهرست مطالب

مقدمه

سالروز وقوع جنگ چالدران

علت جنگ چالدران

منطقه چالدران و رودررویی دو سپاه جنگ چالدران

آرایش دو سپاه در جنگ چالدران

نتیجه جنگ چالدران

پس از جنگ چالدران

زنان صفوی و جنگ چالدران

روایت جنگ چالدران در منابع تاریخی

انتقال پیکر کشته شدگان جنگ چالدران به اردبیل

عنوان : پاورپوینت آشنایی با جنگ چالدران

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 25

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت آشنایی با جنگ چالدران

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید