پاورپوینت آشنایی با جبهه ملی

پاورپوینت آشنایی با جبهه ملی

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 79 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 13 سپتامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت آشنایی با جبهه ملی

پاورپوینت آشنایی با جبهه ملی شامل 25 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

نخستین و مهم‌ترین گروه که در ایران به عنوان ملی‌گرایی تشکیل شد جبهه‌ی‌ ملی بود. فعالیت حدود40 ساله‌ی جبهه‌ی‌ ملی فراز و فرودهای بسیاری داشت و در قالب جبهه‌‌های مختلف ادامه پیدا ‌کرد. که در ادامه‌ی سیر تاریخی و فعالیت‌های جبهه‌‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

جبهه‌ ی‌ ملی اول

در روز دهم آبان 1328، احزاب سوسیال دموکرات، جبهه‌ی‌ ملی را تأسیس کردند. در واقع در جریان تحصن چهار روزه‌ی مصدق و 18 نفر از همراهان وی در دربارشاه(22 تا 26مهر 1328) برای آزادی انتخابات مجلس شورای ملی، نطفه‌ی جبهه‌ی‌ ملی منعقد شد. و از آنجا که موسسین آن طیف گسترده‌ای از گرایشات سیاسی را تشکیل می‌دادند این تشکل نمی‌توانست در قالب حزب جای گیرد، لذا نام جبهه‌ی‌ ملی را به خود گرفت.

احزاب تشکیل دهنده‌ی جبهه‌ی‌ ملی اول عبارت بودند از: حزب ایران، حزب پان ایرانیست، حزب زحمتکشان، حزب جامعه‌ی مسلمانان مجاهد، نیروی سوم، و حزب مردم ایران(خداپرستان سوسیالیست یا جاما).

اعضای موسس آن عبارت بودند از: دکتر محمد مصدق، حسین فاطمی، کریم سنجابی، احمد زیرک‌زاده، علی شایگان، حسین ملکی، مظفر بقایی، آیت‌الله غروی، محمود نریمان، احمد رضوی، شمس‌الدین امیر علایی، ارسلان خلعتبری و….

در اساسنامه‌ی جبهه‌ی‌ ملی آمده است که، جبهه‌ی ملی از هیأت موسسین و دستجات مختلف ملی که طرفدار تأمین عدالت اجتماعی و حفظ قانون اساسی هستند تشکیل می‌شود. و هدف جبهه‌ی ملی، ایجاد حکومت به وسیله‌ی تأمین آزادی انتخابات و آزادی افکار است و در شورای جبهه‌ی ملی مسائل مربوط به اصلاحات اجتماعی و اقتصادی مورد بحث است و هیچ فردی نمی‌تواند مستقیما عضو جبهه‌ی ملی شود و عضویت افراد در جبهه‌ مشروط به این است که عضو جمعیتی باشند که آن جمعیت سمت وابستگی به جبهه‌‌ی ملی را تحصیل کرده باشد.

جبهه‌ی ملی اول از تأسیس تا انحلال(کودتای 28 مرداد 1332) را می‌توان به دو دوره خلاصه گردد اول، از زمان تأسیس تا 30 تیر 1331، که در این دوره به دلیل مسئله‌ی نفت و دیگر مسائل یک هم‌گرایی بین اعضاء وجود داشت. دوره‌ی دوم از نخست وزیری مجدد دکتر مصدق تا کودتای 28 مرداد را در بر می‌گیرد. در این دوره به دلیل درخواست مصدق برای اختیارات فوق‌العاده، واگرایی بین اعضاء اتفاق افتاد.

عوامل انحلال جبهه‌ی ملی اول عبارت بودند از 1- ضعف سازمانی، 2- ضعف ایدئولوژیک 3- اشتباهات رهبری جبهه‌ی ملی 4- حل نشدن قضیه‌ی نفت، 5- انشعاب در جبهه‌ی ملی و 6- همکاری انگلیس و آمریکا برای سرنگونی دولت مصدق….

پس از سقوط دولت مصدق فعالیت جبهه‌ی ملی ممنوع اعلام شد و اعضای آن پراکنده شدند تا اینکه در سال 1332، اعضای آن با تشکیل نهضت مقاومت ملی دوباره دور هم جمع شدند.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

جبهه‌ی‌ ملی اول

نهضت مقاومت ملی

جبهه‌ی ملی دوم

جبهه‌ی ملی سوم

جبهه‌ی ملی چهارم

جبهه‌ی ملی چهارم بعد از انقلاب

 

عنوان : پاورپوینت آشنایی با جبهه ملی

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 25

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت آشنایی با جبهه ملی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید