دانلود رایگان کتاب شور شکفتن pdf

دانلود رایگان کتاب شور شکفتن pdf
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

دانلود رایگان کتاب شور شکفتن pdf

در این بخش از سایت درآمد ناب و در ادامه انتشار کتاب های روانشناسی، این بار کتاب شور شکفتن نوشته‌ی محمدرضا زادهوش را برای دانلود قرار داده ایم. این کتاب شامل مطالبی خواندنی و مفید برای خودشناسی و پرداختن به خود است که می‌تواند به شکوفایی شخصیت منجر شود.

آخر هفته، فرصتی برای سرزدن به خانواده است، و آغاز سال، فرصتی برای سرزدن به آشنایان، چه زمانی را برای سرزدن به خود کنار گذاشته‌ایم؟ خود بودن، راه ناپیدایی است، مسیری دشوار که به بهانه‌های گوناگون، از آن می‌گریزیم. شور شکفتن، فرصتی برای سرزدن به خود، و دعوتی برای پرداختن به خود است. پرداختنی که می‌تواند به شکوفایی بینجامد. دیدگاهی شیرین، حاصل این شکوفایی است، ناگهان تمام رنج‌ها به لذت تبدیل می‌شود، شکایت به پایان می‌رسد، و آتش ناآگاهی به خنکای آگاهی می‌انجامد.

.

.

بخشی از کتاب شور شکفتن pdf

خودشناسی، تلاش برای کاوش در زمین درون است. چاهی حفر می‌کنی تا به آب دست یابی. باید فضایی را از خاک، خالی کنی تا مقداری از آن، پر از آب شود. دیگران می‌کوشند با انواع دارایی، از ثروت گرفته تا اطلاعات، فضای خالی خود را هرچه پرتر کنند. راه ما با دیگران، این اندازه تفاوت دارد. مانند کسی که پرخوری می‌کند؛ ولی دست آخر، چیزهای لازم را نمی‌خورد. او آنقدر پر است که توان حرکت ندارد، آن چه خورده است، انرژی کافی ندارد، و یک دفعه به یاد می‌آورد که نیاز به خوردن دارو دارد، و جایی برای آن نیست.

پس از مدتی برای هضم غذای خود، نیاز به خوردن پرتقال دارد؛ ولی هنوز جایی برای آن ندارد. او تشنه می‌شود، و برای آن نیز جایی پیدا نمی‌شود. هدف از دانستن، پرکردن نیست. تپه‌ها، آدم‌های مشهور هستند، برجسته تر از زمین عادی، و دورتر به آب. در شرایط امروز که گویی آبهای زیرزمینی به گونه‌ای و ابرهای آسمان به گونه‌ای دیگر از ما می‌گریزند، خودشناسی و دستیابی به حیات معنوی نیز دشوارتر شده است.

.

دانلود رایگان کتاب شور شکفتن pdf

.

پیش گفتار pdf کتاب شور شکفتن

گاهی سخنرانها درس می پرسند، جلسه پیش چه گفتیم؟ به نظرم بهتر است بپرسند چه نگفتیم، و جای چه چیزهایی خالی بود. در میان انبوه کارهای روزانه، جای شکفتن، خالی است. این کتاب برای توست، تویی که شور و حال شکفتن و فرصت شکوفایی داری. فرصت، یکی از شرطهای اصلی است. همکاری داشتم که همین طور در پی کار بود. کارهای بخش دیگر اداره را میگرفت و در بخش خود انجام میداد، نه در وقت اضافه که در همان وقت. در واقع، دو دریافتی از یک اداره داشت. به قم میرفت و کارهایی را از یکی از مؤسسات مشهور می گرفت و آن را نیز در وقت اداری و با همان رایانۀ اداره انجام می داد. البته نه پنهانی، که با اجازه و هماهنگی.

اکنون سال ها گذشته است. نه همکار آن اداره هستم، و نه به آنجا رفت و آمد دارم؛ ولی او اگر من را ببیند، میپرسد: کاری سراغ نداری؟ و می سپارد که حتما برایش کاری پیدا کنم. شماری از کارهای او مبنای انتشار کتابهای تحقیقاتی است. تحقیقات این پیرمرد پرمشغله، قرار است به درد چه کسی بخورد؟ او چه اندازه فرصت زندگی دارد تا بتواند آن را به فرزندان خود بیاموزد؟ شکوفایی، به دست آوردن و جستوجو کردن نیست. اگر فرصت آن را برای خود، فراهم کنی، اتفاق خوهد افتاد.

در طول هفته، سخت کار می کنیم، و اگر روز تعطیل داشته باشیم، در خدمت خانواده هستیم. باید دید این خدمت چیست، و خانواده چه انتظارهایی از ما دارد؟ کارهای خانه، شستوشو، تمیزکاری و دید و بازدید. همۀ این کارها خوب است، و سر زدن به خانواده، از همه بهتر؛ ولی چه روزی قرار است به خودمان سر بزنیم؟ خودشناسی، سر زدن به خود است. هرکسی در هرجایی که هست، و هر موقعیتی که دارد، نیاز به سر زدن به خود دارد. تمام برنامه ریزی ما این است که به خود نپردازیم و از خود، دورتر شویم. هرکسی مسیری را به ما پیشنهاد می دهد و اینگونه خود بودن، راه ناپیدا و دشواری است.

.

.

فهرست مطالب pdf کتاب شور شکفتن

پیشگفتار

مقدمه

اینجور

برای بیداری

کاوش در زمین

خوابیده

توان روح

محدودۀ خود

گمشده

دست دوستی

دوستی و عشق

هزار و یک پله

بسیار زیبا

جای آرام

فرصت اندیشه

بی معنی

تنها یک واژه

روح (ذهن)

در پی نشانه

کار پایانی

جذابیت زندگی

قیافه گرفتن

ثمر

سود و سواد

یعنی این

چهار تن

نتیجه ای دیگر

کشتار

معمول

جنگ من

مثبت اندیشان

بانیان جلسات

جانور مشهور

بایگانی خوبان

نقشۀ شهر

حسابگری

کلاهبردار

آماده خوری

خضر و موسی

جستوجوگران

جهان نو

گسسته

کجای زندگی

جلوتر

زبونی ذهن

عزت و قناعت

سابقۀ هنری

هنر هنرمند

آزادانه تر

امر قدسی

دانش بنیان

حد وسط

اسلام شناسنامه ای

.

.

عنوان: کتاب شور شکفتن

نویسنده: محمدرضا زادهوش

موضوع: کتاب روانشناسی

تعداد صفحات: 72 صفحه

فرمت: pdf

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 900 KB

دانلود رایگان

.

.

کلمات کلیدی:

دانلود کتاب روانشناسی pdf ، دانلود pdf روانشناسی, کتاب pdf روانشناسی, دانلود رایگان کتاب روانشناسی pdf ، دانلود رایگان pdf روانشناسی,

دانلود رایگان کتاب شور شکفتن pdf ، دانلود کتاب شور شکفتن pdf ، دانلود رایگان pdf شور شکفتن ، دانلود pdf شور شکفتن ، کتاب خودشناسی pdf، بهترین کتاب خودشناسی، کتاب خودسازی، خودشناسی pdf، شناخت خود، شناخت شخصیت خود، راه شناخت خود چیست، مراحل شناخت خود، بهترین کتاب در مورد خودشناسی، شناخت خود، چگونه خود را بشناسیم، چگونه به خودشناسی برسیم، دانلود رایگان کتاب شور شکفتن، دانلود pdf کتاب شور شکفتن،

.

.

دانلود آموزش های روانشناسی

در بخش زیر فایل های آموزشی روانشناسی با فرمت های پاورپوینت و دوره های آموزشی صوتی در رابطه با ازدواج، همسرداری، تربیت فرزند، روابط قبل از ازدواج و سایر موضوعات مرتبط با روانشناسی را برای دانلود قرار داده ایم.

در صورتی که مایل به دریافت آموزش های روانشناسی هستید می توانید روی لینک زیر کلیک کنید و آموزش مورد نظر خود را انتخاب کرده و دریافت نمایید:

دانلود دوره آموزشی روانشناسی و پاورپوینت روانشناسی

.

.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید